برگزاری اجلاسیه قرآن و نماز برای نهادینه شدن نماز جماعت در مدارس

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت اجلاسیه قرآن و نماز با هدف زمینه‌سازی در امر نهادینه‌شدن نماز جماعت مدارس و تجلیل و تقدیر از فعالان حوزه نماز در مدارس، مناطق و نواحی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۹۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اجلاسیه قرآن و نماز برای نهادینه شدن نماز جماعت در مدارس

به گزارش ایرنا، میکائیل باقری درباره برگزاری پیش اجلاسیه‌های قرآن عترت و نماز اظهار داشت: پیش اجلاسیه‌های نماز توسط همکاران در سراسر کشور در مناطق آموزش و پرورش و استان‌ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه مخاطب این پیش اجلاسیه‌ها فرهنگیان هستند، افزود: اکنون برگزاری پیش اجلاسیه‌ها آغاز شده است و تا بهمن ماه ادامه دارد که در نهایت اجلاسیه سراسری نماز مانند هر سال برگزار می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بخش دانش آموزی اجلاسیه نماز و قرآن برعهده ما است که زمان برگزاری آن بر اساس تصمیم ستاد اقامه نماز کشور مشخص می شود و احتمالا اواخر بهمن یا اوایل سال آینده خواهد بود.

باقری عنوان کرد: حضوری یا مجازی بودن اجلاسیه بستگی به شرایط کرونایی کشور دارد. همچنین در فراخوانی از دانش آموزان و همکاران خواسته شده است تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

پیش‌نویس قرارگاه جهادی تنظیم می‌شود

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره راه اندازی قرارگاه جهادی نماز قرآن و عترت اظهار داشت: قرارگاه جهادی به صورت آزمایشی درحوزه حفظ قرآن تابستان راه اندازی شد.

باقری افزود: حدود ۱۰۸ فرهنگی از سراسر کشور اعلام آمادگی کردن که به صورت داوطلبانه بحث تربیت حافظ را انجام دهند، براین اساس ۱۵ هزار دانش آموز در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند.

وی یادآورشد: در حال تنظیم پیش نویس شیوه نامه قرارگاه جهادی هستیم که اگر تایید و تصویب شود، کار این قرارگاه آغاز می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در وهله اول جهادگرانی با تخصص در حوزه قرآن، عترت و نماز به صورت جهادی در خدمت دانش آموزان قرار می‌گیرند. افراد جهادگر شناسایی و در قرارگاه عضو می شوند.

باقری با بیان اینکه اولویت فعالیت قرارگاه جهادی با مناطق محروم است، ادامه داد: فعالیت‌ این قرارگاه تلفیقی از حالت حضوری و غیرحضوری خواهد بود.

وی افزود: این قرارگاه نیازهای جامعه در این حوزه را شناسایی می‌کند، این نیازها ممکن است اولیه یا کیفیت بخش باشد. جهادگران با مناطق هماهنگ می‌شوند تا به صورت حضوری و غیرحضوری رفع نیاز کنند.

تقدیر از ۳۰۰ خیّر

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره خیرین سازنده دارالقرآن‌ و نمازخانه‌ها توضیح داد: خیرین دارالقران ساز و نمازخانه ساز با توجه به اینکه خیلی از این افراد تمایلی به ذکر نام ندارند و میزان مشارکت این افراد در ساخت نمازخانه و دارالقران متفاوت است، به صورت دقیق قابل استخراج و ارائه نیست اما پیگیر تهیه بانک اطلاعاتی از این خیرین بزرگوار هستیم.

باقری افزود: در گام اول از استان ها خواسته شده که اطلاعات خیرین شاخص استان در زمینه ساخت و تجهیز دارالقران و نمازخانه را ارسال کنند و به مناسبت هفته قرآن برای حدود ۳۰۰ نفر از این خیرین تقدیر نامه تهیه شده که در اختیار استانها قرار گرفته و طی مراسمی به خیرین بزرگوار تقدیم می‌شود.

وی درباره مراسم‌های هفته قرآن، عترت و نماز در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در هفته قرآن عترت و نماز، برگزاری مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن عترت و نماز، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری جلسات گفتمان دینی و برگزاری جشن عبادت یا همان جشن تکلیف مورد توجه قرار می‌گیرد.

باقری تاکید کرد: همچنین برگزاری پویش های مجازی، برگزاری آیین تجلیل از دانش آموزان برگزیده، استفاده از ظرفیت دانش آموزان سخنران قاری، موذن، مکبر و مداح در اجرای برنامه های نماز جمعه شهرستان ها و مراکز استان ها، تجلیل از خیرین حامی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز از دیگر برنامه‌های مناسبتی این هفته است.

در کشور بیش از ۷۵۰ مرکز دارالقرآن وجود دارد و هفته قرآن، عترت و نماز از ۲۰ آذرماه آغاز شد و تا جمعه‌ ۲۶ آذر ماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار