خطر زلزله‌ای وسیع چقدر استان کرمان را تهدید می‌کند؟

تهران (پانا) - زلزله‌های 4 ریشتری اخیر استان کرمان خطر فعال شدن گسل‌ها را گوشزد می‌کند و پژوهشگران حوزه زلزله معتقدند خطری شبیه زلزله بم ممکن است رخ دهد چرا که گویی از قبل خبر داده خطر بزرگتری می‌تواند در راه باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
خطر زلزله‌ای وسیع چقدر استان کرمان را تهدید می‌کند؟

به گزارش ایسنا، سید جلیل الدین فاطمی، مسئول راه اندازی مرکز پژوهشی زلزله دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: برخی زلزله های قوی اصلا پیش لرزه ندارند و باید مدنظر داشت که پیش لرزه فقط یکی از پیش نشانگرهای زلزله است.

مسئول راه اندازی مرکز پژوهشی زلزله دانشگاه شهید باهنر کرمان بر لزوم راه اندازی یک دانشکده قوی که در زمینه زلزله های استان پژوهش کند، تاکید کرد و افزود: معمولا برای پیش بینی زلزله از پیش نشانگرهای متعددی استفاده می کنند که یکی از آنها گاز رادون است؛ همچنین تشکیل ابر زلزله، تغییرات دمایی و ... از دیگر پیش نشانگرها هستند.

این استاد تمام دانشگاه شهید باهنر کرمان بهترین راه حل برای مقابله با زلزله، را در احداث ساختمان های مقاوم دانست و اظهار کرد: رخداد دو زلزله ۴ ریشتر پشت سر هم، دلیل بر احتمال وقوع زلزله عظیم نیست.

در دنیا ۴۰ بلای طبیعی شناسایی شده است که ۲۴ مورد آن در استان کرمان رخ داده و یا امکان رخ داد آن وجود دارد که مهمترین آنها از بعد روانی، «زلزله» است، زیرا در مدت بسیار کوتاه، خسارات بسیار گسترده ای را بر جامعه تحمیل می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار