مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار کرد؛

کتاب در جامعه ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

اصفهان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به این‌که مقوله کتاب باید جدی گرفته شود زیرا ارتقاء فرهنگ و دانش و علم مردم در آن نهفته است بیان کرد مساله کتاب بسیار مهم و ضروری است، هر آنچه باعث می‌شود مساله‌ای یادگرفته شود و سطح آگاهی‌ها و معنویات بالا برود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کتاب در جامعه ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار کرد.

مقوله کتاب باید جدی گرفته شود

در ابتدای این دیدار حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ضمن بیان این که اگر کتاب نبود تمدن بشریت نیز وجود نداشت، اظهار کرد: در چاپ برخی کتاب‌ها مانند قرآن بی سلیقگی صورت گرفته است، این بی سلیقگی‌ها در قطع، وزن و نوع چاپ و کاغذ باعث شده که هیچگاه از آن کتاب استفاده نشود. هرکار و سخن ما باید پشتوانه علمی داشته باشد.

وی با اشاره به کمبود کاغذ در کشور تصریح کرد: نباید تشریفات در زندگی و کتاب ورود کند؛ تشریفات در چاپ و کاغذ نوعی اسراف است و باید ضمن حفظ جذابیت و ظرافت در چاپ کتاب از هدر رفت کاغذ جلوگیری کرد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از افتتاح اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان بیان کرد: مقوله کتاب باید جدی گرفته شود زیرا ارتقاء فرهنگ و دانش و علم مردم در آن نهفته است. مساله کتاب بسیار مهم و ضروری است، هر آنچه باعث می شود مساله ای یاد بگیریم و سطح آگاهی‌ها و معنویات را بالا ببریم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیش از 100 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان

علی رمضانی نیز در این دیدار بیان کرد: باید دسترسی آسان به کتاب برای عموم مردم استان اصفهان فراهم می‌شد و به همین دلیل از ظرفیت فضای مجازی برای این مهم استفاده و نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان در این بستر راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه همان گونه که دربیانات سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی هست ظرفیت‌هایی در تهدیدها وجود دارد که ممکن است در فرصت‌ها نباشد، تصریح کرد: موضوع کرونا محدودیت‌هایی داشت اما فرصت‌هایی را نیز فراهم آورد. ویژگی نمایشگاه مجازی کتاب این است که همه مردم استان به آن دسترسی دارند حتی ساکنان در دورترین نقطه استان می‌توانند کتاب خود را از این نمایشگاه خریداری کنند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران همچنین مطرح کرد: نمایشگاه حضوری تنها در مرکز استان بود و افرادی که حضور پیدا می‌کردند امکان بهره‌مندی و خرید کتاب از نمایشگاه را داشتند اما اکنون ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده و عموم مردم استان می‌توانند به نمایشگاه مجازی کتاب امسال دسترسی داشته باشند.

او با اشاره به این‌که بیش از 1100 ناشر برای حضور در اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان ثبت نام کردند، عنوان کرد: این در حالیست که بیشترین تعداد ناشر که در آخرین نمایشگاه فیزیکی کتاب شرکت داشتند حدود 300 ناشر بود. مجموع کتاب‌هایی که تاکنون ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان عرضه کردند بیش از 100 هزار عنوان کتاب بوده که نشان از استفبال چشمگیر ناشران دارد.

علی رمضانی در پایان گفت: همکاران ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان رویدادها و برنامه‌های خوبی را در یک هفته برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان هفته فرهنگی با همکاری حوزه‌های علمیه، کتابفروشی‌ها، دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف سراسر شهرستان‌های استان پیش بینی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار