نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی:

گاز نیروگاه تبریز وصل شد

تبریز (پانا) - عضو هیئت رییسه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاز نیروگاه تبریز از شنبه این هفته وصل شده است، از پیگیری جدی برای رعایت عدالت توزیع گاز بین نیروگاه‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
گاز نیروگاه تبریز وصل شد

مازوت سوزی نیروگاه حرارتی تبریز در هفته های اخیر باعث آلودگی هوای این شهر در چند روز متوالی شده بود که این مسئله اعتراضات مسئولین و مردم را در پی داشته است.

همچنین طبق اعلام کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز ۲۰ تا ۲۷ درصد آلودگی هوای تبریز سهم مازوت سوزی نیروگاه این شهر است که به اکوسیستم این کلان شهر آسیب های جدی وارد می کند. گفته ها حاکی از این است که سال قبل سهمیه گاز این نیروگاه از طرف وزارت نفت صفر شده است.
در این راستا نماینده ولی فقیه، استاندار آذربایجان شرقی و نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، اعلام کردند که حذف سهمیه گاز نیروگاه تبریز و تخصیص آن به نیروگاه هایی همچون نیروگاه های تهران، کرج و اصفهان، غیرقابل قبول است.

همچینن درباره این موضوع محمدعلی متفکر آزاد در یک گفت و گوی خبری ضمن اشاره به جزئیات جلسه نمایندگان آذربایجان‌شرقی و کارشناسان وزارت نفت در خصوص انتقال گاز به نیروگاه تبریز، گفت: پیرو سوال نمایندگان استان از وزیر نفت در خصوص موضوع مازوت‌سوزی نیروگاه تبریز، جلسه‌ای ۴ ساعته با حضور نمایندگان کمیسیون انرژی، کارشناسان وزارت نفت و گاز و نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد که در آن موضوعات مختلف از جمله موضوع مهم مازوت سوزی نیروگاه تبریز را بررسی کردیم.

وی افزود: از روز شنبه یعنی ۲۰ آذرماه، گاز به نیروگاه تبریز وصل و مقرر شد تا با گذر زمان و مشورت با همکاران، اگر نتیجه‌ مطلوبی حاصل شد، سوال خود را از وزیر نفت پس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد و گفت: مهم ترین مطالبه‌ ما عدالت است؛ اگر میزان گاز کم است، باید با عدالت در همه‌ نیروگاه های کشور توزیع شود. چرا که کمبود گاز نیز مانند سایر مسائل به طور یکسان شامل حال همه نیروگاه‌ها است.

متفکر آزاد اظهار کرد: این مسئله به طور جدی در کمیسیون انرژی مطرح خواهد شد و تنها در صورتی که شروط ما محقق شود، رضایت خواهیم داد، اما به صورت جدی و مستمر پیگیر این موضوع هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار