سواد زندگی، لازمه‌ رویکرد خوب زیستن برای زندگی مشترک است

رودهن (پانا) - کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن در کارگاه آموزشی ویژه دانش‌آموزان و مادران پایه یازدهم و دوازدهم آموزش و پرورش رودهن، بر آموزش سواد زندگی برای خوب زیستن در زندگی مشترک تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
سواد زندگی، لازمه‌ رویکرد خوب زیستن برای زندگی مشترک است

کارگاه آموزشی سواد زندگی برای اولین بار در آموزش و پرورش رودهن به همت پروین گشتاسبی، کارشناس امور بانوان اداره آموزش و پرورش رودهن با هدف ارتقاع سطح آگاهی و مهارت‌های نوجوانان در زمینه ازدواج اصولی و به هنگام و پایدار و همچنین رشد توانایی‌های روانی و اجتماعی و احساسی دانش‌آموزان دختر پایه یازدهم و دوازدهم در دبیرستان روستایی حاج محمد ابراهیمی رودهن، در دو بخش جداگانه با حضور مادران و دانش‌آموزان و سخنرانی صدیقه کاظم‌پور کارشناس مشاوره و آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن برگزار شد.

کاظم‌پور توضیح داد: سبک‌های مختلفی برای ازدواج، با توجه به فرهنگ‌ها و جوامع مختلف وجود دارد. سبک‌هایی که نیاز به شناسایی و تجزیه و تحلیل دارند و باید آثار مثبت و منفی آن، در کنار هم بررسی شود و ما بدون تردید برای ازدواج، با مسائل فرهنگی و آموزشی هر خانواده و حتی جامعه درگیر هستیم و نمی‌توانیم از آنها به طور کامل چشم‌پوشی کنیم.

وی در ادامه افزود: مادران نقش بسیار تعیین کننده‌ای در شناخت و تشخیص زمان مناسب و رشد و بلوغ عاطفی اجتماعی دختران خود دارند و با توجه به این شناخت می‌توانند، زمینه‌های لازم برای یک ازدواج موفق و به موقع را با توجه به شرایط خانواده، فراهم کنند. مادران باید مطالعات کافی در زمینه‌ ویژگی‌ها و خصوصیات سنی نوجوانان خود داشته باشند، تا برخورد و واکنش اشتباهی در قبال زندگی آینده‌ فرزندان خود نداشته باشند. مادران هموارکننده‌ یک زندگی سالم برای دختران خود می‌توانند باشند، به طوری که جلوی بسیاری از پیامد‌های ناگوار زندگی مشترک برای دخترانشان گرفته شود.

کاظم‌پور تصریح کرد: کارکردهای یک ازدواج موفق، برطرف کردن نیازهای جسمی، عاطفی و اجتماعی است که در صورت اصولی بودن ازدواج، بستری برای رشد و آرامش فرد خواهد بود و همچنین هدف ما از برگزاری این دوره، افزایش احتمال موفقیت در ازدواج و افزایش رضایت از ازدواج بود.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار