گزارش سریع موارد بیماری وبا از مهم‌ترین عوامل پیشگیری است

بوشهر(پانا) - رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت گزارش سریع موارد بیماری وبا از مهم‌ترین عوامل پیشگیری است، زیرا نتیجه آن، بیماریابی زودرس در جامعه و درمان سریع بیماران خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۳۸۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
گزارش سریع موارد بیماری وبا از مهم‌ترین عوامل پیشگیری است

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، حسن فخرایی اظهار کرد: امروزه به دلایل متعدد از جمله افزایش مسافرت‌ها، توسعه گردشگری و مصرف غذا در بیرون منزل، بیماری‌های منتقله از آب و غذا در دنیا رو به گسترش است و همه‌ساله موجب ابتلای تعداد قابل‌توجهی از مردم می‌شود و در صورتی‌ که هوشیار نباشیم می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری برجا گذارد.

وی افزود: انواع اسهال شامل اسهال خونی، اسهال حاد آبکی و اسهال طولانی‌مدت است که علائم آن‌ها شامل مدفوع آبکی و شل، استفراغ، کاهش اشتها، کم‌آبی، تب شدید، بی‌حوصلگی و وجود خون در مدفوع و مدفوع سیاه است.

این مقام مسئول اظهار کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های قابل‌انتقال به‌وسیله آب و غذا در هنگام سفر، آب و غذای سالم و مطمئن همراه داشته باشید و یا از نوشیدنی‌ها و غذاهای با بسته‌بندی مطمئن و بهداشتی استفاده کنید و در رودخانه‌ها با آب‌های مشکوک به‌هیچ‌عنوان شنا نکنید.

وی گفت: همچنین از یخ‌های قالبی و کارخانه‌ای غیربهداشتی استفاده نکنید، زیرا در آب مصرفی مراحل تولید و عرضه آن احتمال آلودگی به میکروب وبا یا سایر میکروب‌ها وجود دارد و از آشامیدن آب‌های مشکوک در پارک‌ها، باغ‌ها و فضای سبز و همچنین آب آشامیدنی ذخیره‌شده در منبع‌های آب، جدا خودداری کنید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به‌ هیچ‌ عنوان مواد غذایی را از دست‌فروشان نخرید و از قرار دادن سبزی و میوه‌جات شسته نشده و ضدعفونی نشده در یخچال خودداری کنید و پیش از خوردن و دست زدن به مواد غذایی و بعد از اجابت مزاج (رفتن به توالت) دست‌های خود را با آب و صابون خوب بشویید.

فخرایی تأکید کرد: این بیماری به مدت یک تا سه هفته (زمانی که میکروب در مدفوع یافت می‌شود) مسری است و با مشاهده هر مورد از ابتلا به اسهال سریعاً به مرکز خدمات جامع سلامت جهت نمونه‌گیری التور به‌صورت رایگان مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار