شهربانو منصوریان در گفت‌وگو با پانا

با قدرت برگشتم که نگویند عمر قهرمانی‌ام تمام شده است

در دوره ریاست جدید فدراسیون ووشو نه اردو داریم نه مسابقه

تهران (پانا) - قهرمان ووشو جهان معتقد است وضعیت آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی مناسب نیست.

کد مطلب: ۱۲۳۸۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
با قدرت برگشتم که نگویند عمر قهرمانی‌ام تمام شده است

شهربانو منصوریان در گفت‌وگو با پانا، درباره برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی ووشو برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: « هدف از برگزاری این رقابت‌ها حضور در اردوی تیم ملی بود که خوشبختانه رقابت‌ها در سطح خوبی برگزار شد. من و خواهرم الهه در اردو هستیم اما سهیلا برای حضور در اردوی تیم ملی باید در انتخابی حاضر می‌شد. رقابت ما در بازی‌های آسیایی در اوزان ۶۰ و ۵۲ کیلوگرم است و بیشترین رقابت هم در انتخابی این دو وزن است. مسابقات انتخابی به میزبانی قشم برگزار شد و همه شرایط فراهم بود.»

وی در مورد سطح مسابقات لیگ برتر ووشو اظهار کرد: «من هدایت تیم سپاهان را برعهده داشتم و سطح مسابقات لیگ هم بسیار بالا بود. این مسابقات به میزبانی آکادمی ووشو برگزار شد و تیم‌های شرکت کننده خوبی هم حضور داشتم. ما در تیم سپاهان توانستیم برای چهارمین بار موفق شویم و روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم.»

دارنده مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی‌اش از عملکرد ووشو در بازی‌های آسیایی چیست، عنوان کرد: « ووشو همیشه در مسابقات بازی‌های آسیایی سهم بالایی در مدال‌آوری دارد و در انتخابی تیم ملی هم که برگزار شد استعدادهای خوبی دیده شد. من و دو خواهر دیگرم شرایط خوبی داریم و در صورت اعزام برای کسب مدال طلا به میدان می‌رویم. اما باید تیم حمایت شود. فعلا در دوره ریاست جدید نه اردویی داریم و نه در رویداد بین‌المللی شرکت کردیم. ما تلاش می‌کنیم که در این دوره هم افتخارات گذشته را تکرار کنیم؛ کادر فنی تیم ملی هم به زودی معرفی می‌شود.»

منصوریان تاکید کرد: «کمتر از یک سال دیگر بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها از همین حالا باید انجام شود. همه کشورهای دیگر هم کار می‌کنند و مسابقات هم در چین است و قطعا کار سخت است اما باید مسئولان هم به فکر برنامه‌ریزی باشند و از همین حال شرایط را برای حضور قدرتمند ما فراهم کنند.»

وی در پاسخ به این سوال که تیم ملی به مربی خارجی نیاز دارد یا خیر عنوان کرد:« ما در ووشو تجربه و مهارت زیادی داریم و فکر نمی‌کنم نیاز به مربی خارجی داشته باشیم. مربی خارجی چیزی به ما اضافه نمی‌کند.‌من امسال با وجود جراحی سختی که داشتم اما دوباره در لیگ شرکت کردم و به عنوان سرمربی هم در کنار تیم سپاهان بودم. جراحی من خیلی سخت و دشوار بود و حتی می‌شنیدم که برخی می‌گویند عمر قهرمانی شهربانو تمام شد اما من بعد از دوره نقاهت با قدرت برگشتم تا به همه ثابت کنم هنوز هم می‌توانم به میدان بیایم. الان هم معتقدم سطح ووشو ایران بالاست و به مربی و به خصوص خارجی نیاز ندارد.‌مربیان داخلی ما خوب هستند ضمن اینکه ما هم تجربه و مهارت کافی را داریم و شاید حضور مربی از این جهت اهمیت دارد که نظم و انضباط تیمی حفظ می‌شود».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار