رییس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز:

المپیاد رویش، موجب پرورش استعدادهای فکری و ایجاد شور و علاقه در دانش‌آموزان ست

شیراز (پانا) - مرحله ناحیه‌ای هفتمین المپیاد رویش بازی‌های فکری به صورت حضوری و به همت سازمان دانش‌آموزی در ناحیه 4 شیراز با حضور بیش از 1200 دانش‌آموز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
المپیاد رویش، موجب  پرورش استعدادهای فکری و ایجاد شور و علاقه در دانش‌آموزان ست

مسوول سازمان دانش آموزی ناحیه ۴ شیراز در گفت‌وگو با پانا گفت:«هفتمین المپیاد رویش بازی‌های فکری در رشته‌های اتللو، جنگا، کریدور، روبیک، پنتاگو، لیوان چینی، بلاک آس و دومینو در چند روز رقابت بین ۱۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی و متوسطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شور و نشاط خاصی برگزار شد.»

حمیدرضا رستمی افزود:«طبق مطالعات صورت گرفته بازی‌های فکری با تاثیری که بر سیستم مغزی دارند، استرس را در دانش‌آموزان کاهش داده، به تعادل روانی آن‌ها کمک می‌کند و باعث ایجاد آرامش ذهنی، تقویت قوه خلاقیت و ابزاری مناسب برای افزایش اعتماد به نفس و رشد اجتماعی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

مسوول سازمان دانش آموزی استان فارس هم در بازدید از این المپیاد از مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 4 و مسوولان سازمان دانش آموزی، داوران، عوامل اجرایی همکاران و دانش‌آموزان تشکر کرد.

امید اسماعیلی گفت: بازی‌های فکری محیطی مساعد برای قرار گرفتن در جمع همسالان، یافتن اشتراکات و سلایق و ارتباط‌های حقیقی و ملموس در بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز در بازدید از این المپیاد نیز گفت: المپیاد رویش، تولید فکر و پرورش استعدادهای فکری و شور و علاقه دانش‌آموزی است.

احمدرضا حسن شاعلی بیان کرد: بازی‌های فکری در دوران کرونا تاثیرات مثبت بسیاری در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها داشته و آسیب‌های روحی آنان را کاهش داده است.

وی افزود: با برگزاری این مسابقات استعدادهای فکری دانش‌آموزان کشف می‌شود، توسعه، تقویت و هدایت می‌‌شود تا شاهد موفقیت آنان در سطح استانی، کشوری و بین‌المللی باشیم.

سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 4 شیراز در حاشیه بازدید از این المپیاد ضمن تشکر از سازمان دانش‌آموزی نقش بازی‌های فکری را در تخلیه انرژی دانش‌آموزان و ایجاد شور و نشاط در بین آنان در دوران کرونا بسیار موثر دانست.

زهرا حیدری گفت: والدین با آگاهی داشتن در زمینه انتخاب بازی فکری مناسب برای دانش‌آموزان می‌توانند آن‌ها را تبدیل به فردی مفید برای جامعه کنند و باعث تقویت اعتماد به نفس آنان و افزایش آگاهی آن‌ها از خود و جهان در ورود به جامعه شوند.

حیدری بیان کرد: با توجه به اینکه در دوران کرونا از اجرای بازی‌های رقابتی دانش‌آموزان محروم بودیم به لطف این المپیاد بازی‌های فکری شور و هیجان خاصی به جو خانواده‌ها انتقال داده و دانش‌آموزان در کنار اعضای خانواده این بازی‌‌ها را انجام می‌دهند و جو صمیمی بین آن‌ها برقرار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار