در نشست تخصصی کمیته آموزش ستاد توسعه سواحل مکران عنوان شد؛

آموزش نیروهای متخصص و ماندگار توسعه سیستان و بلوچستان را به همراه خواهد داشت

چابهار (پانا) - رییس دانشگاه سیستان وبلوچستان گفت ارتباط صنعت با دانشگاه برای تامین نیروی انسانی متخصص و ماندگار، از نیازهای توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش نیروهای متخصص و ماندگار توسعه سیستان و بلوچستان را به همراه خواهد داشت

علیرضا رضایی در نشست تخصصی کمیته آموزش ستاد توسعه سواحل مکران که در سالن اجتماعات فولاد مکران برگزار شد با اشاره به جایگاه سوق الجیشی این سواحل در توسعه منطقه و کشور اظهار کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه برای تامین نیروی انسانی متخصص و ماندگار، از نیازهای توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان و سواحل مکران است و دانشگاه این آمادگی را دارد که رشته های مورد نیاز را در استان ایجاد کند تا بتواند در کنار صنعت سهمی در توسعه منطقه داشته باشد.

رضایی افزود: دانشگاه سیستان وبلوچستان با توجه به رسالتی که دارد در بحث آمایش سرزمین و سایر امور توسعه محلی و منطقه‌ای همیشه در کنار سایر سازمان ها بوده تا بتواند قدمی برای استان و کشور بردارد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان نیز در این نشست با اشاره به موفقیت های کارآموزان فنی وحرفه ای در رشته های مختلف در مسابقات کشوری گفت: موفقیت سازمان های مختلف زمانی امکان پذیر است که یک خرد جمعی در بین سازمان ها با یک هدف واحد وجود داشته باشد که در این بین ستاد توسعه سواحل مکران در تلاش است که بهترین برنامه ریزی در زمینه های مختلف را انجام دهد، چرا که اگر سواحل مکران برمدار توسعه قرار گیرد و این توسعه سرعت گیرد شاهد تحولی عظیم در موارد مختلف خواهیم بود.

جلیل شهریاری با تاکید براینکه مربیان مراکز فنی و حرفه ای شهرستان های مختلف در راستای آموزش باید با آخرین روش‌های روز آموزش آشنا باشند، گفت: در این امر کارگاه های مختلف و همایش های فنی برای مربیان برنامه ریزی و برگزار شده که می توانند نیروی انسانی متخصص را به جامعه معرفی کند.

وی در ادامه از آمادگی فنی و حرفه ای استان و شهرستان ها برای آموزش نیرهای متخصص خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صنایع مختلف در منطقه در حال شکل گیری و شروع به کار هستند پس نیاز است همراه با توسعه و نیاز منطقه در پرورش نیروی بومی و ماندگار قدمی برداریم.

در ادامه مشاور استاندار و دبیر ستاد سواحل مکران ضمن اشاره به سند توسعه سواحل مکران، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص را از سوی دانشگاه و مجموعه فنی و حرفه ای استان از ضروریات دانست و گفت: دانشگاه‌ها باید در بازنگری رشته های تحصیلی و دایرکردن رشته های مورد نیاز مانند صنعت، شیلات و کشاورزی اقدام کنند تا در کنار توسعه سواحل مکران سهیم باشند.

عادل مزاری افزود: شیلات و کشاورزی دو رکن اصلی توسعه سواحل مکران بوده و ما به عنوان برنامه ریزان این امرباید برنامه هایی را در مرحله عمل انجام دهیم که در مرحله اول با پایش ظرفیت های منطقه قرار داریم و نیاز است در توسعه سواحل مکران برنامه بلند مدت و مردم محور را در اولویت کارهایمان قرار دهیم و در میدان توسعه منطقه و کشور قدم های مثبت و ماندگار برداریم.

گفتنی است در پایان این نشست از حسین ریگی کارآموز فنی وحرفه ای که موفق به کسب رتبه چهارم کشور در رشته تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین شده است، تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: عبدالقادر شیخ زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار