در نشست اعضای مجلس دانش آموزی با مدیر آموزش و پرورش زابل عنوان شد:

هدایت دانش‌آموزان به سمت کلاس‌های آزاد کنکور توسط معلمان خلاف است

زابل (پانا) - مدیر آموزش و پرورش زابل با بیان اینکه تلاش اکثر معلمان بر آموزش با کیفیت است، گفت خلاف است که دبیران، دانش‌آموزان را به کلاس‌های کنکور خارج از مدرسه ارجاع دهند.

کد مطلب: ۱۲۳۸۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
هدایت دانش‌آموزان به سمت کلاس‌های آزاد کنکور توسط معلمان خلاف است

نشست اعضای مجلس دانش آموزی با مدیر آموزش و پرورش زابل با هدف بیان عمده مشکلات موجود در مدارس این شهرستان در سالن تربیت آموزش و پرورش برگزار شد.

کمبود معلمان با تجربه، ارجاع دانش آموزان به کلاس های آزاد کنکور برای یادگیری بهتر دروس، نبود یا کمبود وسایل گرمایشی استاندارد در مدارس، کمبود امکانات بهداشتی و ورزشی در مدارس، کمبود کتب درسی در شهرستان، ضرورت برگزاری کارگاه های آموزشی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه از سوی اعضای مجلس دانش آموزی پسران بود.

فرزاد نامجو نیز در پاسخ به موضوعات مطرح شده در خصوص کمبود معلمان با تجربه در مدارس زابل اظهار کرد: انتخاب دبیران در بعضی مدارس پیشنهادی است و آموزش و پرورش نقش خاصی در آن ندارد.

وی بر انجام وظیفه کامل معلمان تاکید کرد و با بیان اینکه تلاش اکثر معلمان بر آموزش باکیفیت است، گفت: خلاف است که دبیران، دانش آموزان را به کلاس های کنکور خارج از مدرسه ارجاع دهند.

مدیر آموزش و پرورش زابل همچنین در مورد مشکل وسایل گرمایشی در مدارس خاطرنشان کرد: روند گازرسانی به شهرستان زابل در حال انجام است و به احتمال قوی در همین سال شاهد راه اندازی آن در سطح شهر باشیم اما تا مدت کوتاهی باید با این شرایط کنار بیاییم.

نامجو در پاسخ به مشکل کمبود وسایل و تجهیزات بهداشتی در مدارس گفت: امسال لوازم بهداشتی از قبیل دستگاه ضدعفونی کننده به مدارس داده شده است، اما بازهم در این زمینه پیگیری خواهد شد تا مدارسی که از این نظر دچار مشکل هستند، به لوازم بهداشتی مجهز شوند.

وی همچنین به تجهیز مدارس به وسایل ورزشی اشاره و اظهار کرد: وسایل ورزشی امسال در اختیار مدارس گذاشته شده و سالن های ورزشی مدارس موظف هستند هفته ای یک بار این تجهیزات را در اختیار مدارس همجوار قرار دهند.

نامجو در پاسخ به مشکل کمبود کتب درسی گفت: کتب رشته فنی و حرفه ای در کل سطح استان دچار کمبود است و مختص شهر زابل نیست، اما باز هم در حال پیگیری هستیم تا این مشکل برطرف شود.

وی در رابطه با برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف در مدارس نیز گفت: به زودی پیگیری خواهد شد و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نامجو همچنین از برگزاری مراسم تقدیر از دانش آموزان برتر مسابقات فرهنگی،هنری و قرآنی خبر داد.

وی افزود: برنامه ریزی جهت بازدید اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی از مدارس سطح شهر انجام خواهد شد و روسای مجلس دانش آموزی دختران و پسران موظف هستند مشکلات دانش آموزان را از نزدیک مشاهده کرده و به مدیریت آموزش وپرورش منتقل کنند.

نامجو تشویق دانش آموزان و خانواده‌ها به انجام واکسیناسیون را امری مهم عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی در این زمینه می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

خبرنگار دانش آموز: ملیحه میرشکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار