همکاری ایران و فدراسیون جمعیت‌های صلیب سرخ درباره خشکسالی

تهران (پانا) - مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت وزارت نیروی ایران آمادگی دارد با دفتر فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر با موضوع خشکسالی همکاری داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
همکاری ایران و فدراسیون جمعیت‌های صلیب سرخ درباره خشکسالی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «محمدعلی فرحناکیان» امروز (چهارشنبه) در دیدار با «مارتین فیشر» مدیر عملیات دفتر فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در ایران، با بیان اینکه میزان نزولات جوی ایران در مقایسه با کل دنیا یک سوم است، اظهار داشت: آماده همکاری با فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در موضوع‌های مرتبط با خشکسالی و کم آبی از جمله الگوی بهینه کشت، الگوی مصرف خانگی، توسعه بی‌‎رویه کشاورزی و استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی هستیم.

وی با اشاره به زمینه‌های متعدد و متنوع همکاری برای کسب نتایج ملموس و عملی نسبت به موضوع های اعلام شده اظهار امیدواری کرد.

فرحناکیان خاطرنشان کرد: در بدو کار نیز می‌توان با ساخت گلخانه‌ها و نصب پکیج‌های پرتابل آب شیرین‌کن به نتایج قابل ملموسی در مناطق محروم همچون سیستان و بلوچستان که به نفع مردم یک منطقه است، رسید و در ادامه برای پروژه‌های بلند مدت و پایدار برنامه‌ریزی کرد.

در این نشست «مارتین فیشر» مدیر عملیات دفتر فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در ایران در خصوص همکاری‌های مرتبط با خشکسالی و کم‌آبی در مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان در قالب انجام پروژه‌های مرتبط و همچنین در زمینه اجرای پروژه‌های مختلف با محوریت آموزش و توسعه ظرفیت‌ها و بررسی تغییر اقلیم و اثرات آن بر منابع آب اعلام آمادگی کرد.

در این نشست مقرر شد به‌منظور توسعه همکاری ها،‌ ضمن تعامل مستمر، مستندات لازم تهیه و اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار