رییس نظام پرستاری آذربایجان‌شرقی:

۴۰ درصد نیرو های نظام پرستاری آذربایجان‌شرقی موقت هستند

تبریز (پانا) - رییس نظام پزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شغل پرستاری، شغل حاکمیتی است و سلامت مردم را نمی‌توان به شغل شرکتی واگذار کرد، از موقتی بودن ۴۰ درصد نیرو های نظام پرستاری در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ درصد نیرو های نظام پرستاری آذربایجان‌شرقی موقت هستند

محمد ارشدی در نشست خبری مطبوعاتی به مناسبت روز پرستار ضمن تبریک هفته پرستار گفت: در دو سال گذشته حوزه سلامت و مراقبت جایگاه و ارزش خود را به خوبی نشان داده است.

وی افزود: موانع خدمت از مواردی است که پرستاران از آن مورد شاکی و ناراضی هستند. با وجود ساخت بهترین شرایط برای خدمت به مریض ها باز هم کمبود فضا و نیرو وجود دارد.

ارشدی اظهار کرد: پرستاران ما از لحاظ روحی و جسمی خسته هستند و روزانه با عملیات و احیای مریض ها و مرگ ‌میر و فرسایش بسیاری مواجه هستند. به طوری که شرایط بازیابی برای پرستاران وجود ندارد و متاسفانه برخی از قوانین که می‌توانند موانع را بردارند اجرا نمی‌شود. حتی دستورات مقام رهبری از سال قبل هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: خدمات به مردم در دوران کرونا به بهترین شکل ارائه شده است، چنان‌که مراکز مشاوره خدمات پرستاری از راه دور حتی از خانه نیز خدمات خود را به مردم رسانده اند. اما برخی از افراد سودجو وارد این مراکز شده‌اند و توصیه می ‌کنیم مردم از مراکز غیرمجاز جامعه‌ پرستاری خدمت دریافت نکنند.

ارشدی در خصوص اعتراضات پرستاران، گفت: پرستاران به دنبال تجمع نیستند، بلکه می‌خواهند از مجاری قانونی خواسته‌های خود را محقق کنند.

رییس نظام پرستاری آذربایجان شرقی در خصوص تبدیل وضعیت پرستاران، اظهار کرد: تعدد قراردادها تنها معضل پرستاری نیست. در حوزه‌ پرستاری با ٧ یا ۶ نوع قرارداد مواجه هستیم و هر یک نسبت به قوانین، دریافتی متفاوتی دارند. شغل پرستاری، شغل حاکمیتی است و سلامت مردم را نمی‌توان به شغل شرکتی واگذار کرد.

وی در آخر افزود: ۴۰درصد نیرو های ما موقت هستند. اگر در چنین شغلی ۴۰ درصد کارکنانش موقت باشند، مدیران نمی توانند برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و انتظار داریم که یکسان سازی شود.

همچنین در این نشست مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از آغاز همه گیری کرونا در کشور حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر یعنی معادل بیش از ۶۰ درصد از پرستاران آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شده اند که نشان دهنده این است که پرستاران آذربایجان شرقی در این دوران از جان مایه گذاشتند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی استان از نظر شیوع کرونا در شهرستان ها گفت: اکنون وضعیت کرونایی تبریز آبی است ولی این شرایط ناپایدار بوده و رفتار کرونا به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و نخواهد بود.

وی در این نشست ضمن اشاره به شعار هفته‌ پرستار با عنوان «تامین حقوق مردم به عنوان خط قرمز جامعه پرستاری، ارتقای جامعه پرستاری و رفع موانع پرستاران» گفت: پرستاران علاوه بر تلاش و سختی کار، در شرایط کرونا متحمل عوارض روحی و جسمی شدند و تلاش این عزیزان قابل جبران نیست.

صفری در آخر ضمن تشریح برنامه‌های هفته پرستار، گفت: هدف از برگزاری برنامه‌های هفته‌ پرستار، تجلیل از تلاش و ایثار مدافعان سلامت در خط مقدم است و برنامه های متنوعی داریم که از جمله آنان می توان به حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مراسمات تجلیل از پرستاران در تالار وحدت، برگزاری مراسم تجلیل از پرستاران برگزیده‌ کشوری در تهران، بازدید از بیمارستان‌ها در طول هفته، حضور در منزل پرستاران پیشکسوت، برگزاری تجلیل از برندگان جشنواره‌ فرهنگی و ورزشی پرستاران و... اشاره کرد.

همچنین لازم به ذکر است پرستاران برگزیده با مقام معظم رهبری در روز یکشنبه نیز دیدار خواهند کرد که مهمترین برنامه هفته یاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار