بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا

فوتبال ایران ورشکسته شده است؛ 10 الی 15 سال قبل باید باشگاه‌ها خصوصی می‌شدند

دیگر زمان معرفی مدیرعامل پرسپولیس را نمی‌گویم

تهران (پانا) - مشاور وزیر ورزش و جوانان معتقد است پروسه خصوصی‌سازی در ورزش ایران به این شرط موفق خواهد بود که موضوع درآمدزایی و به خصوص حق پخش حل شود.

کد مطلب: ۱۲۳۷۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
فوتبال ایران ورشکسته شده است؛ 10 الی 15 سال قبل باید باشگاه‌ها خصوصی می‌شدند

بحث تبلیغات محیطی یکی از موضوعات روز فوتبال ایران است که این روزها سر و صدای زیادی هم به پا کرده است. با توجه به اختلاف نظر‌های که بین باشگاه استقلال و سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی به وجود آمد در نهایت وزیر ورزش و جوانان با حمایت از باشگاه استقلال، خواستار این شد که سازمان لیگ تبلیغات محیطی را به باشگاه‌ سرخابی‌ها واگذار کند؛ اما این پایان ماجرا نبود و در روزهای گذشته سازمان لیگ اقدام به انتشار مصاحبه از برخی تیم‌ها کرد که نسبت به واکذاری تبلیغات محیطی به این دو باشگاه معترض بودند.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا، در واکنش به موضع جدید سازمان لیگ نسبت به تبلیغات محیطی و موضع برخی باشگاه‌ها نسبت به واگذاری به سرخابی‌ها گفت: «یکی از راه‌های درآمدزایی در فوتبال تبلیغات محیطی است و هر باشگاه باید در استادیوم خانگی‌اش از درآمدی که از تبلیغات محیطی کسب می‌کند بتواند هزینه‌های خود را پرداخت کند. در حال حاضر باشگاه‌های ما استادیوم ویژه خود را ندارند و AFC و فیفا هم تکلیف این موضوع را روشن کرده‌اند. در این میان برخی به زور می‌خواهند تبلیغات محیطی را در اختیار داشته باشند و مسائل دیگر را در نظر نمی‌گیرند. فوتبال ایران به نوعی ورشکسته شده و باشگاه‌ها به نوعی می‌خواهند از بودجه دولت ارتزاق کنند. در شرایطی که نه تبلیغات محیطی است و نه حق پخش تلویزیونی، همه تیم‌ها بدهکار هستند و باید این مشکل حل شود.»

مشاور وزیر ورزش و جوانان در ادامه به حق پخش تلویزیونی اشاره کرد و گفت: «سال‌هاست که موضوع حق پخش تلویزیونی یکی از چالش‌های فوتبال ایران است. اگر فوتبال در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد هیچ یک از این اتفاقات رقم نمی‌خورد. خصوصی‌سازی باید از 10 تا 15 سال پیش اتفاق می‌افتاد و لازمه آن هم این است که باشگاه‌ها منابع درآمدزایی خود را از تبلیغات محیطی و حق پخش داشته باشند. حق پخش تلویزیونی هم باید حتما انجام شود و به این مسئله ورود می‌کنیم چون یکی از راه های درآمدزایی فوتبال همین موضوع است و نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. باید نهادهای نظارتی و اقتصادی هم ورد کنند تا مشکل را برطرف کنیم. بخش خصوصی بدون منابع و درآمدزایی باشد، شرایط برای باشگاه‌‌داری سخت می‌کند و همان اتفاقی که برای زنوزی افتاد برای افراد دیگر هم می‌افتد. وقتی کسی با بودجه شخصی برای باشگاه‌ای هزینه می‌کند و با تلخی جدا می‌شود اتفاق ناگوار است و حقش نیست. به نظرم در این مواقع باید دولت و نهادهای دولتی دخالت کنند و نظم خاصی را ایجاد کنند.»

ذوالفقارنسب همچنین به وضعیت پروسه انتخاب مدیرعامل پرسپولیس اشاره و عنوان کرد: «همه بررسی‌ها برای انتخاب یک گزینه اصلح برای مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس انجام شده و قطعا با انتخاب آن اوضاع پرسپولیس هم بهتر خواهد شد. اگر هم تا به الان این انتخاب طول کشیده به این خاطر بوده که به دنبال گزینه اصلح برای مدیرعاملی پرسپولیس بودند تا یک شخص توانمند و قابل اعتماد انتخاب شود. حساسیت برای انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس طبیعی است. بیشتر از یک ماه است که بررسی‌های لازم را انجام داده‌ایم و هنوز نمی‌دانم چه زمانی گزینه نهایی انتخاب می‌شود. من که دیگر زمان اعلام مدیر را نمی‌گویم. سه هفته پیش گفتم تا پایان هفته، مدیرعامل معرفی می‌شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.»

مشاور وزیر ورزش و جوانان همچنین در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال و تصویب لایحه دولت در مجلس و ارائه سند به فیفا عنوان کرد: «اصلاح اساسنامه پروسه بسیار حساس و مهمی است و فیفا هم شدیدا می‌خواهد که طبق زمانبدی و سر وقت مقرر، این کار انجام شود و نسبت به آن هم حساسیت دارد. البته من از جزییات پروسه اصلاح بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال بی‌خبر هستم اما می‌دانم که این موضوع حساسیت‌های خاص خودش را دارد و فدراسیون فوتبال هم باید به موقع این کار را انجام دهد تا فوتبال ایران دچار مشکل نشود. البته در کنار فدراسیون فوتبال مجلس هم باید همکاری کند تا فدراسیون فوتبال به موقع اصلاح اساسنامه فدراسیون را به اطلاع فیفا برساند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار