برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری

تهران (پانا) - رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری خلاقانه گفت با هدف دانش‌بنیان کردن شهرها و با مشارکت دستگاه‌های پژوهشی این جشنواره در هفته پژوهش برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۷۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری

محمدحسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران، در نشستی که با حضور اسمعیل زیارتی نصرآبادی رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، فرهاد محبتی مدیر همکاری های علمی و بین المللی ،یونس کاویانی مدیر حوزه ریاست و میلاد اعتمادی فر مدیر روابط عمومی مرکز برگزار شد، بیان کرد: جشنواره به صورت مشترک با مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری مشترک جشنواره، نگاه یکپارچه به مسایل شهری و روستایی و ارتباط میان حوزه‌های مدیریتی و پژوهشی است.

بوچانی در ادامه تاکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب به دو مقوله توسعه دانش و پژوهش توصیه شده است که این امر دستاوردهای نوآورانه و خلاقانه را از کجروی‌های مدیریت شهری به سلامتی عبور می‌دهد.

وی به ارتباط با نخبگان محلی و مناطق تهران نیز اشاره کرد که در اولویت این جشنواره قرار دارد و افزود: این جشنواره تلاش می‌کند گام موثری در ارتباط با مراکر علمی پژوهشی ایجاد نماید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: جشنواره در ۱۶ محور و ۵ قالب کتاب، مقاله، پایان‌نامه، طرح پژوهشی و طرح‌های نوآورانه پذیرش آثار داشته است. این جشنواره و مرکز مطالعات به شرایط حال و آینده پایتخت می‌اندیشد و تلاش می‌کند که دانش مراکز دانشگاهی را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.

بوچانی به اشاره به اینکه شهرداری‌ها دستگاه‌های اجرایی هستند و به‌کار بردن نتایج پژوهش ها توسط آنها نواقص را می کاهد، گفت: در حوزه حمل و نقل، ساخت و ساز و پسماند با اتکا و الزام به پژوهش می‌توانند این مشکلات را کاهش داد.

اسمعیل زیارتی نصرآبادی رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه گفت: فرایندهای از حالت سنتی خارج شده و رویدادها باظرفیت های دنیای امروز برگزار می شود و به سوی هوشمند سازی پیش می رود.

وی با اشاره به نقش مهم رویدادها ی اینچنینی در به اشتراک گذاشتن دانش گفت:شهرها متناسب با جمعیت و نیازمندی­هاشان تغییر می­کنند.شهرهای بزرگتر دانش خود را با شهرهای کوچک تر به اشتراک می‌گذارند تا موفقیت های مشترکی به دست بیاورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار