معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین:

۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های قزوین اختصاص یافت

قزوین(پانا)- معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین از اختصاص ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و راه‌اندازی بخشی از امکانات جدید در هنرستان‌های استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های قزوین اختصاص یافت

توفیق محمدحسینی افزود: هم اکنون تجهیزات ویژه هنرستان‌های استان بر اساس اولویت بندی بین شاخه‌ای و همچنین تغییر محتوای کتب و استانداردسازی کارگاهی به میزان ۱۵ میلیارد ریال خریداری و توزیع شده و مابقی نیز در حال انجام است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین از اختصاص ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و راه اندازی بخشی از امکانات جدید در هنرستان‌های استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی یادآور شد: تجهیز هنرستان‌ها و گرایش دانش آموزان به سمت و سوی شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش از اهداف و سیاست‌های مهم تبیین شده وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر بوده که اقدامات قابل توجهی در این مسیر انجام شده است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: یکی از راه های رسیدن به توسعه، ایجاد اشتغال پایدار است و با تربیت هنرجویان ماهر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌توانیم اشتغال پایدار را در جامعه ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: براساس اسناد بالادستی، رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از جایگاه خاصی برخوردار هستند و برای تأمین نیازهای بازار کار توجه به این رشته‌ها اهمیت زیادی دارد.

محمدحسینی با اشاره به تحصیل ۱۹ هزار هنرجو در هنرستان‌های استان، تصریح کرد: هم‌ اکنون ۴۱ درصد دانش آموزان در سطح استان در رشته فنی حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند و این تعداد در ۸۰۰ کارگاه آموزشی، مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.

این مسوول تاکید کرد: آموزش نیروی کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی دانش آموزان در سند تحول بنیادین دیده شده و در ساختار جدید سه سال تحصیل لحاظ شده است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش های مهارتی در مدارس کاردانش و فنی و حرفه‌ای، اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت آموزش‌های فنی حرفه‌ای سوق داده شوند که استان قزوین رتبه چهارم کشوری را در این زمینه دارد.

محمدحسینی با بیان اینکه مهارت آموزی در هنرستان‌ها اولویت اصلی آموزش است، افزود: مجهز بودن هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، مهمترین عامل بهره‌مندی دانش‌آموزان از آموزش و پروش بر مبنای سند تحول بنیادین به شمار می‌رود.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد ۱۹ هزار نفر در هنرستان‌ها مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار