نگاهی به دیدارهای دومین روز از هفته هفتم لیگ برتر ایران

درخواست مشترک پرسپولیس و استقلال از مهدی تارتار؛ به روند سینوسی ادامه بده

جمع استقلالی‌های ۱۳ امتیازی دراهواز تکمیل می‌شود؟

تهران (پانا) در دیدارهای روز پایانی از هفته هفتم لیگ برتر ایران، فولاد خوزستان بدنبال رسیدن به بالای جدول است و آلومینیوم اراک هم می‌تواند به رده دوم صعود کند و پشت سر سپاهان قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
درخواست مشترک پرسپولیس و استقلال از مهدی تارتار؛ به روند سینوسی ادامه بده

پرونده هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز با برگزاری سه بازی در شهرهای مشهد، اراک و اهواز بسته خواهد شد.

بازی‌های دومین روز از هفته هفتم، با دو دیدار همزمان و از ساعت 15 آغاز خواهد شد که در این بازی‌های پدیده مشهد از فجر سپاسی میزبانی می‌کند و تیم خوب آلومینیوم اراک هم در ورزشگاه خانگی به مصاف ذوب‌آهن اصفهان خواهد رفت.

اما در مهم‌ترین بازی امروز و یکی از بازی‌های مهم این هفته، از ساعت 16 در ورزشگاه مدرن فولاد آره‌نا تیم فولاد خوزستان روبروی تراکتور تبریز صف‌آرایی می‌کند تا بدین ترتیب پرونده هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران بسته شود.

پدیده مشهد - فجرسپاسی شیراز / ساعت 15 ورزشگاه ثامن الائمه شهر مشهد

اکبر میثاقیان (ایران) - علی کلانتری (ایران)

آخرین بازی روبرو: اولین بازی روبروی تاریخ دو تیم

مهم‌ترین نکته‌ها و آمار درباره این بازی

دو تیم در حالی برای اولین بار در تاریخ روبروی هم قرار خواهند گرفت که پدیده مشهد به هیچ عنوان اوضاع خوبی ندارد و در صورت ادامه این روند تا چند هفته آینده، می‌توان این تیم را گزینه اول سقوط به دسته یک در پایان این فصل دانست. تیم پرحاشیه پدیده در شرایطی پا به این بازی خانگی خواهد گذاشت که 5 بازی آخر خود را باخته است و در مجموع ده بازی بدون برد دارد؛ به عبارت دیگر با احتساب بازی‌های فصل قبل، پدیده مشهد نزدیک 5 ماه است در هیچ کدام از دیدارهای لیگ برتر برنده نبوده است. از بد بودن وضعیت این تیم باید به این نکته هم اشاره کرد که آنها بدترین خط دفاع لیگ برتر را در 6 هفته ابتدایی به خود اختصاص داده‌اند و 9 بار دروازه‌شان باز شده است و در سمت دیگر بدترین خط حمله لیگ برتر در فصل جدید هم برای آنهاست که تنها یکبار موفق به گلزنی شده‌اند، البته از این حیث پدیده تنها نیست و هوادار تهران هم یکبار گلزنی کرده است.

اما در سمت مقابل تیمی قرار گرفته است که پس از 8 سال به لیگ برتر برگشته و به نظر می‎‌رسد با روند خوبی که در پیش گرفته قصد ندارد آسانسور فوتبال ایران باشد. فجرسپاسی هر چند بازی آخر خود که در شیراز برگزار شد را با 2 گل به سپاهان باخت اما تیم خوبی نشان داده و در دیدارهای خارج از خانه این فصل خطرناک بوده است، آنها در دو بازی آخر خارج از خانه خود تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان تهران را شکست داده‌اند و آماده دو رقمی کردن امتیازها در لیگ برتر و صعود حداقل به رده نهم جدول هستند.

آلومینیوم اراک - ذوب‌آهن اصفهان / ساعت 15 ورزشگاه امام خمینی شهر اراک

رسول خطیبی (ایران) - مهدی تارتار (ایران)

آخرین بازی روبرو: ذوب آهن یک - آلومینیوم یک

مهم‌ترین نکته‌ها و آمار درباره این بازی

سومین بازی تاریخ دو تیم در وضعیتی برگزار خواهد شد که دو بازی پیشین دو تیم که فصل قبل برگزار شد با تساوی به پایان رسیده است و هیچ کدام از تیم‌های سابقه عبور از سد هم را ندارند.

امروز آمار و ارقام نشان‌ دهنده بازی غیرقابل پیش‌بینی است و نمی‌توان شانس بیشتری را برای هیچ یک از دو تیم قائل بود. تیم رسول خطیبی تا به اینجای کار شگفتی‌ساز لیگ برتر بوده است و همراه با گل گهر سیرجان و استقلال یکی از سه تیم بدون باخت این فصل است که البته روند امتیازگیری بهتری از این دو تیم داشته است و اگر امروز بتواند با برد زمین را ترک کند، 15 امتیازی خواهد شد و به رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود می‌کند. به عبارت دیگر شاید امروز از معدود روزها باشد که هواداران پرسپولیس و استقلال دوست ندارند که آلومینیوم برنده باشد و بالاتر از تیم محبوبشان در جدول قرار بگیرد. نکته مهم دیگر درباره آلومینیوم اراک این است که آنها روند صد در صد برد در دیدارهای خانگی این فصل را دارند و هر 3 بازی خانگی خود را با برد تمام کرده‌اند و همچنین همراه با سپاهان بهترین خط دفاع لیگ برتر را با یک گل خورده به خود اختصاص داده‌اند.

در سمت مقابل تیمی قرار گرفته است که فصل پرنوسان را سپری می‌کند. نوسان ذوب‌آهن جایی مشخص خواهد شد که با نگاهی به دیدارهای این فصل آنها می‌توان دیدار که این تیم قدیمی فوتبال ایران یکی در میان بازی‌های این فصل را با برد یا باخت پشت سر گذاشته و با توجه به اینکه آخرین بازی آنها با شکست مقابل فولاد تمام شد، اگر این روند ادامه داشته باشد باید امروز منتظر برد تیم مهدی تارتار بود، اتفاقی که اگر رخ دهد آنها را 12 امتیازی خواهد کرد تا هم امتیاز با آلومینیوم شوند. در کنار نوسان ذوب‌آهن، نباید فراموش کرد که این تیم دو بازی از 3 بازی خارج از خانه خود در این فصل را با برد تمام کرده و از خانه صنعت نفت و پدیده دست پر خارج شده است.

فولاد خوزستان - تراکتور تبریز / ساعت 16 ورزشگاه فولاد آره‌نا شهر اهواز

جواد نکونام (ایران) - زوونیمیر سولدو (کرواسی)

آخرین بازی روبرو: فولاد یک - تراکتور یک

مهم‌ترین نکته‌ها و آمار درباره این بازی

پس از تساوی در دو بازی رفت و برگشت فصل گذشته، دو تیم در حالی روبروی هم قرار خواهند گرفت که نشانی از احیا را در هر دو تیم با تغیر کادر فنی می‌توان مشاهده کرد. در یک سمت فولاد خوزستان با آمدن جواد نکونام روند خوبی را پیش گرفته است و با ارائه فوتبالی مبتنی بر تاکتیک‌های محبوب کارلوس کی‌روش، آنها دو برد متوالی یک بر صفر بدست آوردند و با 4 بازی بدون باخت، امروز بدنبال سومین برد متوالی و 13 امتیازی شدن هستند تا به استقلال و گل گهر سیرجان برسند و جمع استقلالی‌های 13 امتیازی این فصل را تکمیل کنند.

اما این روند احیا در تراکتور هم قابل مشاهده است و آمدن سولدو در این تیم روند را بهتر از قبل کرده است به گونه‌ای که آنها با سرمربی کروات توانستند سپاهان را در اصفهان متوقف کنند و هفته گذشته هم پدیده را شکست دهند تا سولدو اولین 3 امتیاز خود را دشت کند و حالا بدنبال این هستند که هم روند خوب خود با سولدو را ادامه دهند تا 10 امتیازی شده و هم امتیاز با فولاد شوند و هم اینکه به روند ناکامی‌های خارج از خانه خود پایان دهند و پس از 4 ماه یک برد بیرون از تبریز را جشن بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار