در بیست و سومین مانور سراسری زلزله عنوان شد:

وقوع زلزله طبیعی است، اما آماده نبودن ما در برابر آن غیرطبیعی است

تهران(پانا)- رئیس جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد وقوع زلزله طبیعی است، اما آماده نبودن در برابر آن غیرطبیعی است.

کد مطلب: ۱۲۳۴۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
وقوع زلزله طبیعی است، اما آماده نبودن ما در برابر آن غیرطبیعی است

محمدکاظم جعفری؛ رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی، ضمن تشکر ویژه از دانش آموزان برای ایجاد امکان تمرین عملی مانور زلزله گفت: ما سه دهه است که با وزارت آموزش و پرورش در مورد زلزله همکاری می کنیم و مدارس را به عنوان پایگاه های امداد و نجات می دانیم. باید این همکاری ها بیشتر باشد تا از وقوع حادثه جلوگیری شود.
وی با اشاره به شرایط کرونا افزود: بحث پاندمی مورد جدیدی را به موضوع امداد و نجات اضافه کرده است و آن چگونگی اقدامات امداد و نجات در شرایط پاندمی است. این که دانش آموزان در شرایط بحرانی توام با پاندمی کرونا چه اقداماتی باید انجام دهند؛ از موارد مهمی است که باید سازمان ها و نهاد های مرتبط به آن بپردازند.
جعفری خاطرنشان کرد: سازمان هلال احمر، سازمان دانش آموزی و پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی باید ارتباط مستمر داشته باشند و برای این آموزش ها اقدامات لازم را انجام دهند، چرا که زلزله از اذهان فاصله می گیرد و بسیاری از کلان شهرها آن را تجربه نکرده اند و می توان آن را از اصلی ترین خطرات کشور دانست. بنابراین باید بدان به طور جدی پرداخته شود و در این زمینه ساده سازی نشود. چرا که ریسک زلزله بالاست و باید پرداختن به آن در دستور کار همه ارگان های مرتبط قرار گیرد.

وی گفت: گاهی یک آموزش ساده جان افراد را نجات می دهد به همین خاطر باید دانش آموزان آموزش هایی را که دیده اند، به خانواده ها منتقل کنند تا از بسیاری از حوادث جلوگیری شود.

در ادامه محمد گلفشان؛ رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان نمونه ای از حوادث زلزله بم گفت: گاهی یک آموزش ساده جان افراد را نجات می دهد به همین خاطر باید دانش آموزان این آموزش ها را به خانواده ها منتقل کنند تا از بسیاری از حوادث جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه زلزله یک امر طبیعی است و وقوع آن قابل پیش بینی نیست، افزود: در مواجهه با زلزله؛ بهترین کار این است که از قبل آموزش ببینیم و خود را نسبت به آن ایمن کنیم. روند آموزش های ما در جمعیت جوانان هلال احمر رو به رشد است و این آموزش ها به صورت وسیع در سطح جامعه انجام می شود.
گل‌فشان در پایان تاکید کرد: حفظ خونسردی باعث موضع گیری های صحیح در زمان وقوع حادثه می شود، پس آموزش ها باید به شکلی اثرگذار باشد تا این مهارت حاصل شود. وقوع زلزله طبیعی است اما آماده نبودن ما در برابر آن غیرطبیعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار