تولید تخم مرغ در استان اردبیل افزایش می‌یابد

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل گفت هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد از تخم‌مرغ موردنیاز استان در داخل استان تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته،این امیدواری وجود دارد این رقم در آینده به ۷۰ درصد برسد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید تخم مرغ در استان اردبیل افزایش می‌یابد

به گزارش استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان افزود: با فعال‌سازی واحدهای تولید تخم مرغ در منطقه، در زمینه این محصول به مرز خودکفایی نزدیک خواهیم شد.

وی در بخش دیگر سخنانش به مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار در خصوص تعیین نرخ مرغ پرکنده اشاره کرد و توضیح داد: قیمت این محصول در استان پایین‌تر از مصوبه مزبور است که در صورت متضرر نشدن تولیدکنندگان، افزایش نخواهد داشت، اما نرخ حواله مرغ مازاد بر مصرف استان که به مناطق دیگر صادر می‌شود بر مبنای قیمت ستاد ملی تنظیم بازار خواهد بود.

استاندار اردبیل افزود: کنترل بازار موضوع حساسی است و جا دارد این امر و هرگونه تصمیم‌گیری در این خصوص، با نهایت دقت و به طور عادلانه انجام تا حق کسی ضایع نشود.

عاملی در قسمت دیگری از اظهارات خود، به وضعیت مناسب جوجه‌ریزی و تولید دام سبک و سنگین در استان اشاره و با تاکید بر تامین نهاده‌های دامی و اقدام برای جذب سهمیه استان، گفت: باید با جذب و توزیع به موقع نهاده‌ها از بروز هر گونه کندی در روند تولید گوشت قرمز و سفید جلوگیری شود.

وی بیان کرد: در خصوص توزیع سهمیه برنج یارانه‌ای استان نیز بهره‌مندی دهک‌های پایین و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، باید مدنظر قرار گیرد.

استاندار اردبیل استمرار نظارت‌ها بر بازار را خواستار شد و تصریح کرد: نظارت‌ها باید به صورت تخصصی و با مد نظر قرار دادن حقوق تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده انجام شوند.

در این جلسه، نمایندگان جهاد کشاورزی،از تولید گوشت قرمز و سفید و تامین نهاده‌های دامی و مسوولانی از سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی از حوزه کاری خود گزارشی ارایه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار