مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:

برای دست‌یابی به تولید کتاب در سطح مطلوب، باید سایر نهادها به آموزش و پرورش کمک کنند

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جشنواره دانایی، توانایی و دومین دوره‌ جشنواره معلمان مولف بر اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی و افزایش ظرفیت‌های تألیف کتاب با همکاری سایر ارگان‌ها تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برای دست‌یابی به تولید کتاب در سطح مطلوب، باید سایر نهادها به آموزش و پرورش کمک کنند

علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی و دغدغه‌مندی همکاران اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در حوزه‌های مختلف پرورشی و درخشش آن در پرورش دانش‌آموزان در سطح کشور و کسب رتبه‌های برتر، بیان کرد: به جرأت می‌توان گفت که حوزه کتاب یکی از مظلوم‌ترین و کم‌توجه‌ترین حوزه‌ها در کشور است.

وی ادامه داد: در حوزه کتاب که یکی از حوزه‌های پردغدغه مقام معظم رهبری است و تأکید بسیاری بر توسعه آن شده، متأسفانه ما نتوانستیم سرانه مطالعه خانواده‌ها، دانش‌آموزان، جامعه و تیراژ کتاب را بالا ببریم، چرا که دست‌یابی به این هدف، نیازمند همکاری وزارتخانه‌ها با وزارت آموزش و پرورش است.

رمضانی افزود: نهادهای دیگر بخصوص واحد کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در بخش کتاب و کتابخوانی برای دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری کنند و با کمک ناشرین حوزه کودک و نوجوان، کتاب‌هایی مطابق با سند تحول بنیادین و فرهنگ ایرانی اسلامی تولید کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در جشنواره دانایی توانایی و معلمان مولف در دوره گذشته، اتفاقات خوبی رقم خورد، خوشبختانه شهرستان‌های تهران سرمایه‌های با استعداد و خلاقی برای تولید کتاب در حوزه کودک و نوجوان دارد و اگر دانش‌آموزان، خانواده‌ها، معلمان، ناشرین و فرهنگ و ارشاد اسلامی با همدیگر اتحاد و همراهی داشته باشند، شاهد اتفاقات خوب و مطلوبی در حوزه تولید کتاب و بالا بردن سرانه مطالعه در جامعه خواهیم بود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار