پیش‌بینی‌ها درباره قیمت دلار چه می‌گویند

تهران (پانا) - از ابتدای سال ١۴٠٠ بازار ارز تحت تاثیر برجام بود و بعد از چندین ماه، این مساله هنوز به نتیجه نرسیده است و دلار همچنان با اخبار برجام نوسان دارد. هم‌اکنون بار دیگر اخبار آغاز مجدد مذاکرات منتشر شده است، اما همچنان دلار، قیمت باثباتی را طی نمی‌کند.

کد مطلب: ۱۲۳۲۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی‌ها درباره قیمت دلار چه می‌گویند

به گزارش اقتصاد آنلاین، با بالا رفتن انتظارات نسبت به این موضوع، دلار از هفته دوم آبان بی‌اعتنا به اخبار و اتفاقات مثبت، روند صعودی در پیش گرفت و تا شنبه هفته گذشته به بالاترین قیمت هشت ماهه امسال یعنی ۲۸۸۰۰ تومان رسید؛ اما باتوجه به نزدیک شدن به نشست برجام، حجم خرید‌ها به یکباره کاهش یافت و با فروکش کردن جو افزایشی، قیمت دلار تا روز سه‌شنبه به ۲۸۱۰۰ تومان کاهش یافت.

نبود سیگنال‌های مثبت باعث شد حجم خرید‌ها اواخر هفته مجددا افزایش یابد و دلار متاثر از رشد تقاضا به ۲۸۳۵۰ تومان رسید، ولی با دست کشیدن برخی معامله‌گران از خرید، دلار معاملات هفته آخر آبان را با قیمت ۲۸۱۵۰ تومان به پایان رساند.

حالا برخی فعالان بازار انتظار دارند که در هفته‌ پیش‌رو، دلار باز هم به حرکت در مسیر افزایشی ادامه خواهد داد و خریداران مانع از دست رفتن مرز ۲۸ هزار تومان خواهند شد؛ اما عده‌ای دیگر بر خلاف این تصور، بر این باورند که با نزدیک شدن به زمان برگزاری مذاکرات، بازار به تدریج از خریدار خالی و دلار با کاهش قیمت مواجه خواهد شد.

در همین راستا رییس سابق کانون صرافان هم اظهار کرده که باتوجه به کاهش تعداد خریداران، دلار در روز‌های آینده روند نزولی در پیش خواهد گرفت.

کامران سلطانی‌زاده با اشاره به روند بازار ارز، طی هفته گذشته بیان کرد: با خبر‌های مثبتی که در مورد آزاد‌سازی بخشی از منابع ارزی بلوکه شده کشور رسید، تقاضا برای خرید کاهش یافت؛ دلار که در مسیر افزایشی حرکت می‌کرد، تحت تاثیر این خبر و دست نگه‌داشتن خریداران روند معکوس در پیش گرفت و با کاهش قیمت همراه شد.

به گفته این کارشناس بازار، زمانی که معامله‌گران دست از خرید می‌کشند، بازار ارز به آرامش می‌رسد و حالا هم با عقب‌نشینی خریداران، در روز‌های آینده با بازگشت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان رو‌به‌رو خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار