مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹:

تاثیر پایدار و مطلوب تربیت باید از باورها آغاز شود

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران معتقد است تاثیر پایدار و مطلوب تربیت باید از باورها که سرچشمه تغییر رفتار است، آغاز شود.

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر پایدار و مطلوب تربیت باید از باورها آغاز شود

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه ۱۹ تهران، جلسه شورای قرآن، عترت و نماز منطقه با حضور هادی حنیف نیا؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، مهدی نعیمی؛ رئیس اداره شورای قرآن، عترت و نماز اداره کل شهر تهران، شورای معاونین منطقه، نمایده مدیران مقاطع تحصیلی و مدیران دارالقرآن های شهید کریمی و آل یاسین در سالن کنفرانس شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

حنیف نیا مدیر آموزش و پرورش منطقه، با تشریح حدیث صحیح و متواتر ثقلین از زبان صحابه اهل تشیع و اهل تسنن، یکی از نتایج تعمق در این حدیث شریف را اثبات حقانیت مذهب تشیع و امامت دانست و تصریح کرد: همانطور که قرآن چراغ هدایت است، ائمه اطهار (علیهم السلام) نیز همواره چراغ هدایتند و جدایی یا پیشی گرفتن از اهل بیت پایه هر نوع گمراهی برای مسلمانان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دامن زدن به خشنونت و رادیکالیزم توسط برخی از جریان های تکفیری را یکی از مهمترین مسائل جهان امروزی دانست و افزود: متاسفانه این خشونت در برخی از سرزمین های جهان اسلام هیچ توجیهی ندارد، زیرا که اسلام دین رحمت، مهربانی و برادری است.

حنیف نیا با ذکر علل شکل گیری گروه خوارج در زمان امامت حضرت علی (ع)، خشونت و رادیکالیزم در جهان امروزی را نتیجه عدم تاسی عده ای از این جریان های انحرافی به اصول مسلم قرآنی و سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) دانست و یادآور شد: برداشت های شخصی فاقد معرفت و نیز برنامه های استکبار در تولید، بازتولید و حمایت از جریان های تکفیری از دیگر عوامل مهم شکل گیری خشونت است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در بخش دیگری از سخنان خود تمرکز بر تغییر نگرش را در جریان تربیت بسیار مهم دانست و گفت: تاثیر مطلوب و پایدار تربیت باید از باورها که سرچشمه تغییر رفتار است، آغاز شود و در این راستا تمرکز بر تربیت قرآنی دانش آموزان مقطع ابتدایی قطعا تاثیر شگرفی به جا خواهد گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار