استاندار آذربایجان‌شرقی:

تشکیل 5 هزار و 300 پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از 3 هزار میلیارد ریال در استان

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌شرقی تشدید نظارت‌ها در حوزه کالاهای اساسی را ضروری دانست و بر پیگیری احداث مرغداری 6 میلیون قطعه‌ای در استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل 5 هزار و 300 پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از 3 هزار میلیارد ریال در استان

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، عابدین خرّم با اشاره به اهمیت نظارت جدی دستگاه‌های مسئول بر چرخه تولید، تأمین و توزیع کالاهای اساسی، گفت: مسئولان در بازدیدهای میدانی، مشکلات و گره‌های کور این چرخه را شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنند.

وی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، با بیان اینکه پاکدستی، کارآمدی، فسادستیزی و حضور در بین مردم از اولویت‌های دولت سیزدهم است، افزود: مسئولان باید به صورت فعال در میدان عمل حاضر باشند و مسائل و مشکلات را از نزدیک و بدون واسطه مشاهده کنند.
استاندار آذربایجان شرقی نظارت جدی بر رعایت قیمت‌های مصوب در بازار را بسیار مهم برشمرد و گفت: افزایش سرسام‌آور و غیرمجاز قیمت‌ها، مردم بخصوص اقشار ضعیف را تحت تاثیر قرار می‌دهد و لازم است دستگاه‌های مسئول، نظارت‌های خود را چند برابر کنند.
وی با تأکید بر اینکه مصوبات جلسه تنظیم بازار باید در سطح جامعه قابل مشاهده باشد، گفت: ذخیره اقلام ضروری و مورد نیاز مردم نیز باید به وفور در استان انجام شود تا در صورت بروز کمبود و یا مسائل مقطعی دچار مشکل نشویم.
خرّم همچنین در تماس تلفنی با رئیس سازمان دامپزشکی کشور، صدور مجوز شروع عملیات اجرایی احداث مرغداری گوشتی 6 میلیون قطعه‌ای در استان را خواستار شد.

شفافیت تجاری 80 درصدی استان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به 19 هزار و 269 فعال تجاری دارای نقش در سامانه، از شفافیت تجاری (نسبت ورودی به خروجی) 80 درصدی استان در 7 ماهه امسال در این حوزه خبر داد.

غلامعلی راستی ضمن تاکید بر لزوم ثبت اطلاعات کالاهای مشمول در سامانه های سامانه تجارت و انبارها گفت: اطلاعات 11 هزار و 328 انبار از طریق صحت سنجی تایید و بیش از 2 هزار و 800 انبار جدید فعال در سال جاری شناسایی و ثبت شده است.

وی بر آمادگی کامل مجموعه صمت استان برای همکاری با سازمان جهاد کشاورزی در راستای اقدامات نظارتی و موضوعات مرتبط با تنظیم بازار تاکید کرد و افزود: براساس قانون انتزاع مسئولیت تامین و توزیع کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی واگذار شده و با توجه به تکالیف ابلاغی اخیر، سازمان صمت استان در جهت هم افزایی و همکاری با جهاد کشاورزی در حوزه نظارتی نیز جمعی از بازرسان را در اختیار ماموریت های محوله قرار خواهد داد.

سرپرست سازمان صمت آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از همکاری تمامی دستگاه‌های متولی تنظیم بازار استان با سازمان صمت، ادامه داد: به منظور فرهنگ سازی و آموزش سامانه ها از همه ظرفیت های اطلاع رسانی، تبلیغاتی و آموزشی سازمان، اتاق اصناف، اتحادیه های صنفی و انجمن های صنعتی استفاده شده است.

تشکیل 5 هزار و 300 پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از 3 هزار میلیارد ریال در استان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در ادامه جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به بخشی از عملکرد 7 ماهه امسال، از انجام بیش از 105 هزار بازرسی و 5 هزار و300 پرونده تخلفاتی به ارزش تقریبی 3.116 میلیارد ریال در استان خبر داد.

یوسف پایدار با تاکید بر رصد مستمر قیمت کالاهای اساسی در ایام مختلف سال ، گفت: تا پایان مهرماه سال جاری بیش از 7 هزار و 500 بازرسی در قالب گشت مشترک با همکاری سایر دستگاه‌های متولی انجام گرفته و به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اهمیت رسیدگی به گزارش ها و شکایات دریافتی از طریق درگاه‌های متعدد سازمان نظیر سامانه تلفنی 124 ستاد خبری، طی مدت یاد شده حدود 5 هزار و 500 شکایت مردمی دریافت و رسیدگی شده است.

وی با تاکید بر همکاری و تعامل بسیار خوب اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، اتحادیه ها، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، اداره کل غله، استاندارد و اماکن در فرایند گشت های مشترک نظارتی افزود: در 7 ماهه نخست امسال، حدود 8 هزار و 500 گشت مشترک انجام و یک هزار و 65 پرونده تخلفاتی به ارزش 964.153 میلیون ریال تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان، با اشاره به تشدید نظارت ها بر روند تامین و توزیع کالاهای اساسی از طریق بازدیدهای میدانی و نظارت های سیستمی، ادامه داد: قند و شکر، روغن نباتی، برنج، نهاده های دامی، آرد و نان، مرغ و تخم مرغ، محصولات فولادی، پتروشیمی و سیمان از جمله مهمترین کالاهایی بوده اند که در سال جاری موضوع نظارت ها را تشکیل داده است.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در خصوص تأمین گوشت مرغ، گوشت قرمز و نهاده‌های دامی گزارش ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار