اجرای ۳۰۰ برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل از اجرای بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۳۰۰ برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در استان اردبیل

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: کتاب و فرهنگ مطالعه کتاب در بین مردمان ایران زمین اهمیتی فراوان داشته است بطوریکه، نقال‌خوانی و شاهنامه‌خوانی که قدمتی طولانی در فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان دارد نشانگر این است که فرهنگ کتابخوانی از دیرباز در جامعه ما مورد توجه بوده است.

وی افزود: استان اردبیل نیز، پیشینه پرباری در مقوله کتاب دارد به طوری که در گذشته، محفل‌های نقالی، هفته‌خوانی، جمع‌خوانی قرآن کریم در نقاط مختلف منطقه برگزار می‌شد که همگی ناظر بر این فرهنگ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی به حدی است که با وجود پیدایش ابزارهای ارتباطی نوینی مانند رادیو و تلویزیون همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است و اگرچه در برخی از موارد با مشکلات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو هستیم، که باید به سمت تغییر شرایط برویم و از ابزارهای نوین نیز در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.

بحرالعلومی تصریح کرذ: اصحاب رسانه با ارگان‌های فرهنگی دست به دست هم بدهند و در راستای احیای فرهنگ کتابخوانی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص برنامه های هفته کتاب در استان اردبیل گفت: حدود ۳۵۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از سوی دستگاه‌های مختلف مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‌های عمومی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دیگر دستگاههای این استان برگزار می شودکه ذیل آنها، بخش‌های مختلفی نیز تدارک دیده شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به تلاش‌ها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این رویداد مهم فرهنگی، افزود: برگزاری نمایشگاه‌های حضوری و مجازی کتاب، اجرای مسابقه‌های نقاشی و کتابخوانی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، تقدیر از تولیدکنندگان محتوای مرتبط با ایثار و دفاع مقدس، نقد و بررسی کتاب‌های انتشار یافته از جمله این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

بحرالعلومی اظهار کرد: معرفی و رونمایی از کتاب‌های تازه انتشار یافته، ویژه برنامه شنبه‌های کتاب، برگزاری همزمان رویداد سراسری رونمایی از کتابی تقریظ شده از سوی مقام معظم رهبری با حضور مادران شهید، اختتامیه چهارمین دوره انتخاب کتاب سال و طرح پاییزه کتاب از دیگر برنامه‌ها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار