رزمایش شیمیایی پدافند غیرعامل در جوادآباد

جوادآباد (پانا) - اولین رزمایش پدافند شیمیایی غیرعامل، با رویکرد افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری تاسیسات، تجهیزات و مراکز حیاتی و حساس در مدرسه حافظ جوادآباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
رزمایش شیمیایی پدافند غیرعامل در جوادآباد

هر اقدام غیر‌مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل خوانده می شود.

فاطمه‌ اردستانی، مدیر مدرسه‌ حافظ در گفت و گو با پانا بیان کرد: «پدافند غیرعامل، مجموعه اقداماتی است که انجام می‌شود تا در صورت بروز جنگ، خسارات احتمالی به حداقل میزان خود برسد.»

وی بیان کرد: «هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور، با وجود حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ است.»

اردستانی خاطرنشان کرد: «به عنوان مثال، از پدافند غیرعامل می‌توان به استتار، اختفا و ایجاد سرپناه برای تاسیسات مهم و استراتژیک اشاره کرد. در پدافند عامل فقط نیروهای مسلح مسئولیت دارند. در حالی که در پدافند غیرعامل تمام نهاد‌ها، نیرو‌ها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش مؤثری بر عهده گیرند.»

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه‌ عرب‌شهرابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار