بهسازی۱۰۲ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل

اردبیل(پانا) - معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت امسال ۱۰۲ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان با اعتبار ۵۱۰ میلیارد ریال مرمت، بهسازی و آسفالت شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۹۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بهسازی۱۰۲ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل

به گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل، منصور نجف قلی‌زاده، معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان ابنکه امسال ۱۰۲ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل مرمت، بهسازی و آسفالت شده است، افزود: از این مقدار ۲۵ کیلومتر با صرف اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال آسفالت شده و اگر قیر مورد نیاز در موعد مقرر در اختیار راهداران قرار گیرد راه روستایی بیشتری آسفالت خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهوری به اردبیل هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بهسازی راه‌های روستایی استان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: علاوه بر این با تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان اختصاص می‌یابد.

معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تامین قیر مورد نیاز و کاهش تخصیص اعتبارات لازم را از جمله عمده‌ترین مشکلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ذکر کرد و گفت: امیدواریم با تخصیص صد در صدی اعتبارات در نظر گرفته شده ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی مرمت و بهسازی و ۱۰۰ کیومتر نیز آسفالت شود.

نجف قلی‌زاده اضافه کرد: هم اکنون متوسط راه روستایی آسفالت در کشور ۵۲ درصد است در حالی که این رقم در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشور و ۵۸ درصد است.

وی ادامه داد: با اینکه ۵۸ درصد از راه‌های روستایی استان اردبیل آسفالت است، اما به لحاظ جمعیتی در واقع راه ارتباطی ۹۵ درصد خانوار‌های روستایی استان آسفالت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار