زنگ استکبارستیزی در مدارس شهرستان دشتی نواخته شد

دشتی (پانا) - زنگ استکبارستیزی در همه مدارس شهرستان دشتی و به صورت نمادین در دبیرستان علامه جعفری خورموج نواخته شد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
زنگ استکبارستیزی در مدارس شهرستان دشتی نواخته شد

زنگ استکبارستیزی روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۸/۱۲در همه مدارس شهرستان دشتی و به صورت نمادین و با حضور مسئولان شهرستانی در دبیرستان علامه جعفری خورموج نواخته شد.
سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتی در این آیین که با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: روز ۱۳ آبان یادآور سه حادثه بزرگ یعنی تبعید حضرت امام خمینی به ترکیه در سال ۴۳، شهادت تعدادی از دانش‌آموزان توسط رژیم ستمشاهی در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸ است که هر سه رنگ و بوی مبارزه با ظلم و استکبارستیزی دارد.

عبدالمهدی شریف نژاد با بیان اینکه در شرایط کنونی دانش ‌آموزان می‌بایست با درس خواندن و علم آموزی راه شهدای دانش آموز را ادامه دهند، تصریح کرد: اکنون که دشمن با سلاح علم به جنگ با کشورمان وارد شده است، دانش آموزان نیز باید با اسلحه علم و دانش به مقابله با او بپردازند.

عبدالله نادری، فرماندار دشتی به قرار گرفتن این روز در هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل اشاره و تاکید کرد: هر اقدام غیر مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل خوانده می شود.

نادری با اشاره به حمله سایبری چند روز گذشته دشمن به تاسسیات سوخت رسانی کشور گفت: هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور، با وجود حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط مختلف است.

نادری تاکید کرد: در پدافند عامل فقط نیروهای مسلح مسئولیت دارند. در حالی که در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی و مخصوصا دانش آموزان می توانند نقش مؤثری بر عهده گیرند.

در ادامه فرماندار دشتی به 13 آبان روز دانش آموز و روز ملی استکبارستیزی اشاره و تصریح کرد: دانش آموزان امروز می بایست با تأسی از دانش آموزان دیروز جامعه اسلامی مان در سنگر علم و دانش بکوشند تا بدین وسیله بتوانند در مقابل تهدیدات دشمن سربلند بیرون بیایند.

امام جمعه خورموج نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: مبارزه با ظلم و استکبار یک توصیه قرآنی است که دشمن ظالمان و دوست مظلومان باشید و تاریخ زندگی پیامبران و امامان معصوم سرشار از عدالت خواهی ها و استکبارستیزی هاست.
علی زاهدی دوست، خاطرنشان کرد: ملت صبور و مقاوم و شجاع ایران با تأسی از خط سرخ عاشورا و مهدویت مبارزه با استکبار را ادامه خواهند داد.

در این آیین تعدادی از دانش آموزان مقاله و دلنوشته هایی در مورد روز دانش آموز برای حاضران خواندند و در پایان همزمان دو زنگ استکبارستیزی و هفته پدافند غیرعامل توسط مسئولان نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار