استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مانور تشکیلاتی فرزندان روح الله عنوان کرد:

دانش‌آموزان در سنگر علم و دانش روز به روز درخشنده تر از قبل گام بردارند

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مانور تشکیلاتی فرزندان روح الله با محوریت زنگ استکبارستیزی عنوان کرد دانش‌آموزان در سنگر و خط مقدم علم و دانش و تربیت در دفاع از شرافت علمی باید دست از تلاش و کوشش برندارند و همچنان در این عرصه روز به روز درخشنده تر از پیش گام بردارند.

کد مطلب: ۱۲۲۸۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در سنگر علم و دانش روز به روز درخشنده تر از قبل گام بردارند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم نمادین آیین نواختن «زنگ ملی استکبار ستیزی و روز دانش آموز» که با همت سازمان دانش آموزی و آموزش و پرورش بویراحمد برگزار شد، بر تقویت روحیه استکبارستیزی دانش‌آموزان و دانشجویان تاکید کرد و یاد و خاطره امام شهیدان، شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم و شهدای دانش آموزی را گرامی داشت.

سید علی احمدزاده، تقدیم ۴۴۶ شهید دانش آموز استان به نظام مقدس جمهوری اسلامی را افتخاری بزرگ و ارزشمند برای جامعه دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه استان ما سرچشمه شهیدان والا است که لذتی بهتر از شهادت برایشان معنایی ندارد و شهادت بهترین مصداق ترقی انسان و جامعه بشریت است، اظهار کرد: انقلاب ما با مبنا و ریشه دینی و مذهبی برخاسته از الگوی شهادت بوده و استان ما نیز استان الگوهاست.

احمدزاده با بیان اینکه، مردم ایران الگوی شاخص در وحدت با برخورداری از روحیه استکبار ستیزی است، تصریح کرد: ملت سرافراز ایران پرچمداران ولایت پذیری و ولایت مداری و عدالت است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: ملت مبارز ما با روحیه استکبار ستیزی، طاغوتی که سرآمد طاغوتیان بود را سرنگون کردند و در عرصه های دفاع مقدس بندگان پاک خدا بودند که برای خدا به جبهه رفتند و جان دادند و عزت خریدند.

احمدزاده با اشاره به سه واقعه مهم و تاریخی در سال های مختلف در این روز ابراز کرد: در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ حضرت امام خمینی(ره) را تبعید کردند، غافل از این که شخصیت، اندیشه امام و تفکر امام در جان و دل مومنین جای داشت.

استاندار تصریح کرد: یوم الله ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم و تاریخی تبعید حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، اعتراض گسترده دانش آموزان به دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران در ۱۳ آبان ۱۳۵۷و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله سیدکرامت اله ملک حسینی، ۱۲ آبان سال ۱۳۹۱ را روز تلخی برای این استان دانست و اظهار کرد: در چنین روزی آیت الله ملک حسینی بعد از سال ها مبارزه و هدایت به دیدار حق شتافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: بیش از ۲ هزار مدرسه در ۱۳ نواحی استان امروز به مناسبت ۱۳ آبان زنگ استکبار ستیزی در آن به صدا در آمد.

هادی زارع پور با اشاره به اهمیت این روز و وقایع صورت گرفته در ۱۳ آبان، افزود: حضرت امام (ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم برای کشور بیان فرمودند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان در حاشیه این آیین گفت: دانش آموزان و مربیان تشکل پیشتازان در اجرای این مراسم نقش پر رنگی داشتند و فرآیندها باز مهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی را به خوبی اجرایی کردند.

سید نظام مرادی گفت: دانش آموزان پیشتاز با لباس، فرم و نماد ها و شعار جدید پیشتازان گام دوم انقلاب، پیشگامان تمدن نوین اسلامی در مراسم زنگ استکبار ستیزی شرکت کردند و برنامه های استقبال،حاملان قرآن، گارد پرچم، سرود همگانی و پازل سردار شهید قاسم سلیمانی را در حضور مسئولین استانی و شهرستانی به نمایش گذاشتند.

خبرنگار: محمد صادق بهرامی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار