زنگ استکبارستیزی در مدارس سیستان و بلوچستان نواخته شد

حسینی: ملت ایران هیچ‌گاه پذیرای سلطه فراگیر ظالمانه در جهان نخواهد بود

زاهدان(پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد ملت ایران هیچ‌گاه پذیرای سلطه فراگیر ظالمانه در جهان نخواهد بود و همواره در مقابل سیاست نظم نوین جهانی آمریکا مقاومت می‌کند به همین دلیل در تقویم این کشور روزی با عنوان استکبارستیزی نامگذاری شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۷۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: ملت ایران هیچ‌گاه پذیرای سلطه فراگیر ظالمانه در جهان نخواهد بود

آیین محوری زنگ استکبارستیزی و گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در سیستان و بلوچستان صبح امروز با حضور سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ملت ایران هیچ‌گاه پذیرای سلطه فراگیر ظالمانه در جهان نخواهد بود و همواره در مقابل سیاست نظم نوین جهانی آمریکا مقاومت می کند به همین دلیل در تقویم این کشور روزی با عنوان استکبارستیزی نامگذاری شده است.

سید جواد حسینی در آیین محوری زنگ استکبارستیزی و گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در زاهدان اظهار کرد: ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان استکبارستیزی نامگذاری شده چرا که سه واقعه مهم تاریخی در این روز اتفاق افتاده است.

وی افزود: تبعید امام خمینی به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358، سه رویداد متفاوت بودند، ولی هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند و وجه مشترک همه آنها مقابله با سلطه ‌گری آمریکا است.

وی با اشاره به حاکمیت دکترین نظم نوین جهانی در وزارت امور خارجه آمریکا، ادامه داد: این سیاست به معنای آن است که مدیریت متمرکز آمریکا بر سرتاسر جهان از وابستگی مکانیکی کشورها به وابستگی ارگانیکی تغییر یابد.

حسینی با بیان اینکه وابستگی مکانیکی به معنای وابستگی اجزای مختلف یک جسم یا جامعه به یکدیگر است، گفت: این نوع وابستگی اطمینان بخش نیست، چرا که با آسیب دیدن یک جز، اجرای دیگر نیز دچار مشکل خواهند شد.

وی تصریح کرد: وابستگی ارگانیکی مانند وابستگی اجزای بدن به مغز است و این نوع وابستگی اطمینان بخش است و آمریکا می‌خواهد برای مدیریت بر تمام جهان وابستگی کشورها به خود را به وابستگی ارگانیکی تبدیل کند.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه برای ایجاد این تغییر باید چهار مولفه اتفاق افتد، ادامه داد: اول باید نظام های سیاسی به گونه ای مستقر شوند که پذیرای این نظم نوین جهانی باشند.

حسینی ادامه داد: دوم کانون های بحران در جهان که مانع این تغییر هستند باید از بین بروند. سوم اینکه مناسبات اقتصادی دنیا باید به گونه ای رقم بخورد که منافع آمریکا را تامین کند.

وی تصریح کرد: چهارم اینکه مناسبت های فرهنگی در جهان به گونه ای باشد که هیچ کس مخالفتی با سیاست های آمریکا نداشته باشد که برای این کار نیاز به تهاجم و شبیخون های فرهنگی و جنگ نرم است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: اگر این چهار مولفه در جهان اتفاق افتاد، دکترین نظم نوین جهانی در پهنه نظام بین المللی حاکم خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: حال در این میان ایران اسلامی به عنوان یکی از کانون های بحرانی علیه نظم نوین جهانی کشوری است که با رهبری امام خمینی بر علیه سلطه خواهی آمریکا انقلاب کرد.

وی با اشاره به تعبیر شهید سلیمانی که فرمود «ما ملت شهادیتم، ما ملت امام حسینیم»، ادامه داد: ملت شهادت هیچگاه پذیرای سلطه فراگیر ظالمانه در جهان نخواهد بود و در مقابل این نظم نوین مقاومت می کند برای همین در تقویم این کشور روزی با عنوان استکبارستیزی نامگذاری شده است. کانون این ترویج این نوع تفکرات بیش و پیش از همه جا، دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی اظهار کرد: در آموزش و پرورش است که می توانیم دانش آموزان و آینده سازان این کشور را در راستای زنده نگه داشتن این ارزش ها تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار