با دستور قضایی؛

۱۷ دانش‌آموز فاقد شناسنامه در قم ثبت‌نام شدند

قم(پانا)- دادستان عمومی و انقلاب قم عنوان کرد از ابتدای سال جاری تاکنون ثبت‌نام ۱۷ دانش‌آموز فاقد شناسنامه در قم با دستور قضایی و به صورت موقت انجام شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۷۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۷ دانش‌آموز فاقد شناسنامه در قم ثبت‌نام شدند

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل قم، حجت‌الاسلام «حسن غریب» دادستان قم در سخنانی با اشاره به اینکه تحصیل حق قانونی کودکان است و هیچ امری نباید باعث محرومیت آنها از این حق شود، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ثبت‌نام ۱۷ دانش‌آموز فاقد شناسنامه در قم با دستور قضایی و به صورت موقت انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها و بازدید از منازل خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان و شعبه سرپرستی، دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی و برای بازگشت به تحصیل آنها پیگیری لازم صورت گرفته است؛ خدمات حمایتی شامل کمک هزینه‌های تحصیل، تهیه اقلام آموزشی و مشاوره‌ برای پیشگیری از ترک تحصیل و هدایت تحصیلی به آنها ارائه می‌شود.

دادستان قم در خصوص حمایت‌های مالی از دانش آموزان تحت پوشش در معرض آسیب گفت: ۶۵۰ بسته لوازم التحریر به ارزش تقریبی هر بسته پنج میلیون ریال در بین محصلان خانواده‌های زندانیان با مشارکت موسسه‌های خیریه و انجمن حمایت از زندانیان توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین هزینه تحصیلی دانش‌آموزان زندانیان بالای یک سال حبس و سایر هزینه‌های تحصیلی ۸۳ دانش‌آموز ممتاز زندانیان بالای پنج سال حبس نیز تامین، و تهیه تبلت و ابزارهای آموزش مجازی برای دانش‌آموزان نیازمند تحت پوشش هم پیگیری شده است.

غریب با قدردانی از خیرانی که برای اعتلای آموزش، فرهنگ جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و روانی خانواده‌ها تلاش می‌کنند، تصریح کرد: تلاش مسئولان امر بر این بوده که خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان و خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست دارای پرونده در شعبه سرپرستی، از خدمات معیشتی، درمانی، کمک به تامین اشتغال، خدمات مشاوره‌ای، مددکاری، دوره‌های آموزشی و فرهنگی برخوردار باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار