معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ٩ در جمع دبیران تربیت بدنی:

فعالیت‌های ورزشی یکی از مهم‌ترین ابزارهای شاداب سازی دانش ‎آموزان است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ٩ با حضور در برنامه کوهنوردی دبیران تربیت بدنی مدارس منطقه از فعالیت‌های ورزشی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای شاداب سازی دانش‎آموزانی یاد کرد که در رشته‎های مختلف ورزشی فعالیت کرده و در کنار درس و تحصیل به امر ورزش اهتمام دارند و ازنظر پیشرفت و موفقیت تحصیلی سرآمدتر هستند.

کد مطلب: ۱۲۲۷۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های ورزشی یکی از مهم‌ترین ابزارهای شاداب سازی دانش  ‎آموزان است

سیدمحمدمهدی جدائی اظهار کرد: با توجه به کم تحرکی افراد که ناشی از سبک زندگی امروزی است، نیاز اساسی افراد جامعه گرایش به ورزش های همگانی است و مدرسه بهترین فرصت برای ترویج سبک درست زندگی ارزیابی می شود.

وی اضافه کرد: نگاه به مقوله فعالیت های جسمانی و ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی مفید باعث شده تا در مدارسی که 12 سال دوره حیاتی رشد و بلوغ فرزندان ما در آنجا سپری می شود، از واژه تربیت بدنی به جای بازی و ورزش استفاده شود و بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اجرای صحیح درس تربیت بدنی هدف معاونت تربیت بدنی و سلامت است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه9 گفت: سعی می شود با اجرای فوق برنامه ها و شرکت دادن دانش آموزان در ورزش صبحگاهی، المپیاد ورزشی درون مدرسه ‌ای، حیاط پویا، کانون های ورزشی، مسابقات ورزشی مدرسه قهرمان و طرح کوشا، اهمیت نعمت سلامتی را بیش از گذشته برای دانش آموزان تبیین کنیم.

وی گفت: تربیت نسلی شاداب و ارتقای سطح سلامتی جسمی و روانی دانش آموزان از جمله اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه ای است.

جدائی بیان کرد: درس تربیت بدنی یکی از دروس مهم و اولویت دار مدارس است و ورزش مدارس باید از ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به سلامت دانش آموزان، تضمین کننده جامعه سالم در آینده است، خاطرنشان کرد: با شرایط جامعه و کم تحرکی موجود، دانش آموزان نیاز به نشاط و شادابی دارند.

در بخش دیگری از این برنامه مجید اسفندیاری؛ کارشناس مسئول تربیت بدنی در سخنانی کوتاه تصریح کرد: دانش‎آموزان افسرده و کسانی که نشاط اجتماعی و شادابی ندارند، به مراتب با افت تحصیلی بیشتری مواجه می شوند.

وی افزود: انجام فعالیت‎های ورزشی موجب تقویت و ایجاد توانایی در مهارت‎های اجتماعی شده و در بعد فرهنگی نیز دانش‎آموزان را به رشد و پیشرفت سوق می‎دهد.

اسفندیاری با تاکید بر اینکه جامعه به نشاط، پویایی و طراوت نیاز دارد، افزود: بدون شک ورزش و تحرک در کنار فعالیت‎های اجتماعی و اقتصادی موجب پیشرفت و تعالی کشور و دستیابی به موفقیت‎های بزرگ درعرصه های مختلف می شود.

وی گفت: فعالیت دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی از هوشیاری و آگاهی خانواده‎ها و درک آنها از اهمیت و جایگاه ورزش در تامین سلامت روح و جسم افراد جامعه حکایت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار