معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران::

١٣ آبان را باید یک موقعیت و فضای پرورشی دانست

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران؛ هفته بسیج دانش آموزی را یک هفته تمام ساحتی دانست که باید در این هفته از شهدای دانش آموز الگوسازی شود.

کد مطلب: ۱۲۲۷۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
١٣ آبان را باید یک موقعیت و فضای پرورشی دانست

نشست کارشناس مسئولان و کارشناسان فرهنگی هنری، اردویی و اردوگاهی شهر تهران که امروز در اردوگاه چمران تهران برگزار شد؛ رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در تاریخ هر قوم و ملت و سرزمینی نقاط عطفی وجود دارد که هویت ملی یک ملت را می سازد و شناسنامه آن ملت می شود. انقلاب اسلامی ایران در بلند ترین نقاط تاریخ دنیاست و در هیچ کجای دنیا چنین انقلابی رخ نداده که عمر چهل ساله هم داشته باشد. تنها انقلابی که از نظر سنی وارد دوران بلوغ خودش شده است.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: به گفته مقام معظم رهبری و دستوراتی که در این بیانیه ارائه داده اند؛ انقلاب ما در واقع به شکوفایی تولیدات و تعمیق خودش رسیده است و اکنون هم در آستانه روز١٣ آبان هستیم که از آن گاهی تحت عنوان انقلاب دوم هم یاد می شود.
نقوی خاطرنشان کرد: امسال در ١٢ آبان زنگ مبارزه با استکبار جهانی به صورت سراسری در مدارس به صدا در می آید و رسالت ما در آموزش و پرورش، انتقال این فرهنگ و ارزش ها به نسل آینده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ظلم ستیزی را یک امر فطری دانست که در همه افراد وجود دارد و گفت: اتفاقاتی برای مردم ایران از قبل از انقلاب اسلامی تا کنون افتاده است و باید با دشمنی هایی که از سوی مستکبرین جهانی ادامه دارد، مقابله کرد. در شرایط کنونی فضای مجازی رشد پیدا کرده و باید مورد توجه باشد. فضای مجازی خوبی ها و معایبی دارد که باید تحت کنترل باشد. چراکه دشمن اکنون در حال جنگ فرهنگی از طریق فضای مجازی است.
وی افزود: باید از بستر فضای مجازی استفاده کنیم و هشدار دهیم که بچه ها تحت تأثیر هر چیزی در این فضا قرار نگیرند.
طبق آمار، هر کدام از ما روزانه حداقل بین ٢٠٠٠ تا ٢۵٠٠ بار به گوشی هایمان نگاه می کنیم یعنی حداقل هر ایرانی روزی ٢ ساعت مشغول فضای مجازی است پس باید توجه داشت در این فضا اختیارمان دست دشمن نرود و از این فضا جهت مبارزه با استکبار بهره جست.
نقوی ضمن اشاره بر روز دانش آموز خاطرنشان کرد: ١٣ آبان را به عنوان یک موقعیت و فضای پرورشی در نظر بگیریم. همچنین هفته بسیج دانش آموزی که یک هفته تمام ساحتی است و از عنوان روزهای آن هم مشخص است و باید در این هفته ها و در طول سال؛ از شهدای دانش آموز الگوسازی شود. باید توجه داشت؛ مشغله های مربوط به کرونا باعث نشود از فعالیت های پرورشی دور شویم و اردوگاه های ملی نباید به مخروبه تبدیل شوند.
نقوی تاکید کرد برای بهبود فعالیتهای پرورشی و فرهنگی و رفع موانع بازدیدهایی از کلینیک های مشاوره، کانون ها، دارالقرآن و اردوگاه ها انجام خواهد شد.چراکه فضاهای دانش آموزی باید حفظ شوند.

در ادامه حسنی؛ مسئول بسیج اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اولین راهیان نور را شهر تهران در سال ۶۵ برگزار کرد و دانش آموزان را به ستاد پشتیبانی جنگ در اندیمشک برد و در واقع سابقه این اردوها به زمان جنگ بر می گردد.
و اکنون هدف از اردوهای راهیان نور؛ انتقال تجربه به نسل جدید است.
وی با اشاره به شرایط کرونا افزود: در شرایط کرونا بیننده محتوای مربوط به راهیان نور در فضای مجازی ٣٠ میلیون نفر بوده است و این محتوا ها نتیجه روایت ۵ راوی جنگ است که به جنوب رفتند و ٢۴ کلیپ تهیه کرده اند و کانالی نیز تحت عنوان دیار عاشقان در شبکه شاد ایجاد شد است.
وی افزود: امسال راهیان نور مجازی ادامه خواهد داشت و در شرایط فروکش کرونا نیز به صورت حضوری به فعالیت ها ادامه می دهیم.
و افتتاحیه راهیان نور مجازی و حضوری دی ماه خواهد بود و دوره روایتگری برای معلمین نیز خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار