معاون علوم پزشکی گیلان:

واکسن نزده ها در گیلان ردیابی می شوند

رشت (پانا) - معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه سهل انگاری افراد در عدم تزریق واکسن جان سایر مردم را به خطر می‌اندازد، خاطرنشان کرد از طریق سامانه سیب اقدام به ردیابی واکسن نزده‌ها می شود.

کد مطلب: ۱۲۲۷۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
واکسن نزده ها در گیلان ردیابی می شوند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انوش دهنادی مقدم با بیان اینکه استان گیلان رتبه نخست تزریق واکسن کرونا به جمعیت بالای ۱۲ سال را دارد، اظهار کرد: هم اکنون ۸۶.۵ درصد مردم دز اول و ۵۹ درصد دز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی آمار تزریق هر دو دز واکسن در گیلان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و افزود: افرادی که هنوز دز دوم واکسن خود را تزریق نکرده اند، حتما طی روزهای آینده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، زیرا بسیار مهم است که هر دو دز تزریق شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به روند مثبت واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال استان، گفت: تاکنون ۹۵ درصد دانش آموزان دز اول و ۲۸ درصد دز دوم را تزریق کرده اند.

دهنادی مقدم، در پاسخ به این سوال که «تکلیف واکسن نزده ها چیست؟»، تصریح کرد: افرادی که هنوز دز اول واکسن خود را نزده اند حتما اقدام کنند، زیرا برای اینکه ایمنی نسبی در جامعه به ویژه در مواجهه با سوش های جهش یافته همچون دلتا ایجاد شود، باید حداقل ۸۵ درصد جامعه هر دو دز واکسن را تزریق کنند.

وی با بیان اینکه سهل انگاری افراد در عدم تزریق واکسن، جان سایر مردم را به خطر می اندازد، خاطرنشان کرد: از طریق سامانه سیب اقدام به ردیابی واکسن نزده ها می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار