انتظارات دانش‌آموزان از خانواده و مدرسه

ملارد(پانا)- احترام به فرزندان از سوی پدر و مادر و برخورد یکسان با همه فرزندان، فراهم کردن نیازها و صمیمیت بین اعضای خانواده، احترام از سوی مسئولان مدرسه و برقراری عدالت بین همه دانش‌آموزان و برگزاری دوره‌های مهارت فردی و اجتماعی از خواسته‌های دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۲۷۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
انتظارات دانش‌آموزان از خانواده و مدرسه

در آستانه فرارسیدن سیزده آبان، روز دانش‌آموز هستیم، گروهی که مانند سایر گروه‌های جامعه نیازها و خواسته‌هایی دارد. در این رابطه با تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه ۱۳ آبان ملارد صحبت کردیم و در مورد انتظاراتشان از خانواده و مدرسه جویا شدیم.

مهنا محمدی شیری دانش‌آموز کلاس هفتم است و در این مورد می‌گوید: از مدرسه انتظار دارم همانطور که ما به معلمان و مدیر احترام می‌گذاریم، آنها نیز با ما دانش‌آموزان با مهربانی و احترام سخن بگویند، انتظار دارم که مدرسه تمیز باشد و در آن نظم و ترتیب برقرار باشد و همچنین مسئولانش به قوانین پایبند باشند.

وی در مورد خانواده می‌گوید: انتظار دارم هیچ تبعیضی بین من و دیگر خواهر و برادرانم نباشد. همچنین انتظار دارم که به نظرات من احترام بگذارند و با من طوری رفتار کنند که با آنها راحت باشم، تا اگر مشکلی داشتم بتوانم به راحتی با آنها در میان بگذارم نه با خجالت.

آیدا ناصری هم دانش‌آموز پایه هفتم است و در مورد پرسش ما بیان کرد: یک فرصت موفقیت برای کسب مهارت های مختلف و در اوقات فراغت برای ما در نظر بگیرند، مثلا در موضوعاتی که ضعف داریم فردی متخصص را در نظر بگیرند که به ما کمک کند تا مشکل ما برطرف شود خیلی از ما مهارت نه گفتن نداریم پس خیلی عالی می‌شود که مشاوری به ما کمک کند، من نمی‌توانم با دیگران راحت ارتباط برقرار کنم و خیلی برایم مشکل است که با اطرافیانم راحت صحبت کنم من دوست دارم یک نفر در برابر این مشکل به من کمک کند، همچنین نظم را رعایت کنند و به هم دیگر احترام بگذارند.

وی در مورد خواسته‌اش از خانواده گفت: انتظار دارم در برابر مشکلات شخصی من را یاری و کمک دهند، در خانه نظم را رعایت کنند و با همدیگر با اخلاق خوب و احترام صحبت‌ کنند.

هستی شهبازی هم همکلاسی آنهاست و در مورد انتظاراتش می‌گوید: انتظار دارم که مدرسه تمیز و پاکیزه باشد، در مدرسه همه نظم را رعایت کنند، تبعیضی بین دانش‌آموزان نباشد و از خانواده‌ام هم انتظار دارم که به نظرم درباره مشکلات احترام گذاشته شود.

غزل عزیزیان‌زاده نیز در رابطه با موضوع مورد پرسش ما افزود: معلمان خوبی برای تدریس درس‌ها انتخاب کنند، به مشکلات دانش‌آموزان در حد امکان رسیدگی کنند و با دانش‌آموزان خود مهربان باشند. همچنین غزل از پدر و مادر خود انتظار دارد تا برایش امکانات لازم و تغذیه سالم را فراهم کنند، در کارهایش به او کمک کرده و با او مهربان باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: زینب حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار