هشدار استاندار اردبیل نسبت به برگزاری دورهمی‌ خانوادگی

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل گفت با توجه به سرمای هوا و وخامت اوضاع، شهروندان باید از برگزاری هر گونه دورهمی‌ خانوادگی و مجالس دیگر خودداری کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۶۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
هشدار استاندار اردبیل نسبت به برگزاری دورهمی‌ خانوادگی

به گزارش استانداری اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در حاشیه جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهارکرد:اگر مردم نسبت به توقف مجالس و دورهمی‌ها اقدام نکنند به وضعیت قرمز خواهیم رسید.

وی بیان کرد: از سه روز گذشته آمار فوتی‌های کرونا در استان به صفر رسیده و لازم است شهروندان برای حفظ این وضعیت همکاری کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت مطلوب استان در واکسیناسیون گفت: برای رسیدن به این وضعیت نهایت تلاش انجام گرفته و هم‌اکنون استان در واکسیناسیون نوبت اول ۸۵ درصد و نوبت دوم ۵۴ درصد افراد را تحت پوشش قرار داده است.

عاملی گفت: از اهالی استان درخواست داریم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از جمله استفاده از ماسک اهتمام ویژه داشته باشند.

شهرام حبیب‌زاده ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با اشاره به برگزاری مراسم عروسی و عادی‌انگاری شیوع کرونا گفت: مواردی از افزایش بروز بیماری کووید۱۹ در استان گزارش شده که نشانه افزایش انتشار ویروس در جامعه است.

وی افزود: اگر جهش جدیدی در ویروس کرونا اتفاق بیافتد، احتمال شیوع خیز ششم بسیار زیاد خواهد بود و بر این اساس، در صورت کم‌توجهی شهروندان شیوع موج ششم دور از انتظار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: شیوع بیماری کووید۱۹ در این استان در وضعیت زرد قرار دارد و از امروز شهرستان اردبیل به علت افزایش موارد ابتلا، از شرایط زرد شیوع خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

گفتنی است:روند شیوع بیماری کووید۱۹ در استان اردبیل که تا چند روز اخیر در حال کاهش بود، متوقف شده و با صعودی شدن ابتلا، نگرانی از اوج‌گیری دوباره شیوع این بیماری افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار