به یاد شهدای دانش‌آموز

ملارد(پانا)- هنگامی که قلم به دست می‌گیرم برای نوشتن شرح حال دانش‌آموزانی که با شور و شوق روز دانش‌آموز را جشن می‌گیرند، یاد نوجوانان شیردلی می‌افتم که برای نجات میهن، جانشان را فدا کردند.

کد مطلب: ۱۲۲۶۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
به یاد شهدای دانش‌آموز

دلم شکسته تر از شیشه های شهریست که شهیدپرور است‌. دلم شکسته‌تر از دل مادری است که فرزند دانش‌آموز خود را فدای وطنش کرد.

هنگامی که قلم به دست می‌گیرم برای نوشتن شرح حال دانش‌آموزانی که با شور و اشتیاق سیزدهم آبان را جشن می‌گیرند، یاد نوجوانان شیردلی می‌افتم که برای دفاع از میهن خود جان دادند.

یاد شهید نوجوان ناصر رازی می‌افتم که در سن یازده سالگی بر اثر اصابت ترکش به شکمش به شهادت رسید. فکر شهید سهام خیام که بر اثر اصابت گلوله به پیشانی‌اش جان سپرد، وجودم را به آتش می‌کشد.

چه بگویم از شجاعت بهنام محمدی، نوجوانی که تا قبل از ۳۱ شهریورماه در کوچه با هم سن و سال‌های خود بازی می‌کرد و آماده شروع سال تحصیلی جدید می‌شد، بعد از ۲ الی ۳ هفته به مدافعی تبدیل می‌شود که بعد از رفتنش همه مدافعان بی تاب رفتن هستند. بهنام نمونه و تصویری کامل از حماسه‌آفرینی رزمندگان نوجوان است.

و چه زیباست نام محمدحسین فهمیده، دانش‌آموز نوجوانی که غیرت سرتاپای وجودش را فرا گرفت و بی باکانه نارنجک به کمر بست، چشمانش را فرو بست و خود را زیر تانک دشمن انداخت. آنها حماسه‌سازها و افتخارآفرینان ایران زمین بودند که شجاعانه جنگیدند و به درجه شهادت نائل شدند.

و در پایان یادی کنیم از دانش‌آموزانی که در حوادث آتش ‌‌‌‌‌‌‌سوزی، سیل و زلزله برای نجات دیگران جانشان را فدا کردند.

روحشان شاد و یادشان گرامی

خبرنگاردانش‌آموز:نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار