معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

برای ترویج نماز در بین جوانان باید انگیزه ایجاد کنیم

تبریز (پانا) - صبح امروز جلسه توجیهی کمیته‌های سی و دومین اجلاس سراسری نماز و پنجمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی در حضور معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برای ترویج نماز در بین جوانان باید انگیزه ایجاد کنیم

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در این جلسه گفت: صاحبان اندیشه با گفتن و نوشتن در مورد نماز می توانند وظیفه خود را ادا کنند. آموزش و پرورش در تربیت نوجوانان و جوانان در مورد نماز نفش بسزایی دارد که امسال برای دومین سال این فرصت به استان ما داده شده است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب با توجه به اهمیت نماز ستاد اقامه نماز تشکیل شد، چراکه نماز موجب تعالی اخلاق و انضباط اجتماعی است. اگر برگزاری این مراسمات از سر شوق و معرفت باشد مانع انحرافات و ناهنجاری هاست. هیچ برنامه ای به اندازه نماز در پاکی انسان موثر نیست.

طاهر علمی ادامه داد: بر اساس تحقیقات عبادت و معنویت به انسان شخصیت می‌دهد، باید از نماز و صبر در زندگی کمک بگیریم چراکه اگر به نماز و صبر عمل کنیم موجبات سعادت خواهد بو؛ و هدف اجلاس سراسری نماز پیاده سازی این امر در بین دانش آموزان است.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تعلم شرح داد: باید سه اصل مهم معنویت را پیش ببریم که شامل علم عبادت و اعمال صالح است که به هر سه آنها در قرآن تاکید شده است.

علمی همچنین خاطر نشان کرد: به دانش بیشتر از نماز اشاره شده است ولی بهراعمال صالح و عبادت هم در کنار علم تاکید شده است.

وی افزود: برای ترویج نماز در بین جوانان باید انگیزه ایجاد کنیم و وظیفه کمیته ها ایجاد همان انگیزه است. و منظور از این اجلاسیه ها تبدیل شعار به عمل است که در این راستا نیز باید معلمان وارد عمل شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اشاره کرد: مدیران مدارس باید دانش اموزان را برای نوشتن مقاله در مورد نماز تشویق کنند. باید در تمام استان آذربایجان شرقی در مورد نماز فعالیت داشته باشیم چرا که ما میزبان هستیم.

وی افزود: در مورد نماز تنها نباید حرف بزنیم بلکه باید عمل کنیم، و در این راستا به شعار پیوند نماز خانه مدرسه و مسجد عمل می‌کنیم.

طاهر علمی تشریح کرد: کیفیت اجرا بسیار مهم است، چرا ک مورد انتظار است هر دو هفته یک بار جلسات کمیته برگزار شوند. تمام موارد تقویمی در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد، چه در بخش اجلاسیه نماز و چه در بخش مدیحه سرایی اگر مواردی باشد حتما به دبیرخانه اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: دبیر خانه حتما باید موارد ارجاع داده شده را بررسی کرده و در اسرع وقت پاسخگو باشد.

علمی در پایان گفت: حتما کمیته مستند سازی تمامی مکاتبات و مستندات را باید بررسی کند، و تمام کارهای اجلاسیه نماز دانش آموزی با محوریت آموزش و پرورش ناحیه ۳ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار