مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در امور زنان:

زنان سالم و بانشاط، ضامن پرورش جسم و روح فرزندان هستند

تبریز(پانا) - مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در امور زنان؛ فقط زنان سالم و بانشاط را همسران و مادرانی سالم با روحیه‌ای شاداب و انگیزه‌ای بالا در پرورش جسم و روح فرزندانشان دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۵۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
زنان سالم و بانشاط، ضامن پرورش جسم و روح فرزندان هستند

طیبه معرفت در مراسم هفته سلامت که برای بانوان کارمند اداره کل آموزش و پرورش استان و نواحی پنج گانه تبریز در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار شد، با بیان اینکه هفته ملی سلامت و بانوان با شعار "زنان، مدیریت، سلامت، مهار کرونا" نامگذاری شده است، گفت: مراقبت از خود و توجه به سلامت، راهی است که به وسیله آن افراد تلاش می‌کنند که از بیماری و ناتوانی پیشگیری کنند و سلامت خود را ارتقا بخشند.

وی افزود: با توجه به نقش محوری که زنان در مدیریت سلامت ایفا می‌کنند، هفته آخر مهرماه هرسال تحت عنوان هفته ملی سلامت بانوان ایران نامگذاری شده است. این مناسبت فرصتی است برای جلب حمایت و توجه بیشتر مردم و مسئولین به سلامت بانوان و تاثیر آن بر سلامت خانواده و جامعه.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در امور زنان خاطرنشان کرد: همه گیری کرونا بر جنبه‌های مختلف سلامت سایه انداخته است و علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی و اجتماعی را نیز تهدید می‌کند. بانوان با افزایش آگاهی ارتقای سواد سلامت، ایجاد سبک زندگی سالم، حمایت از همسر و سایر اعضای خانواده، مدیریت سلامت جسمی و روانی خود و خانواده را به عهده دارند.

وی سواد سلامت را میزان توانایی افراد در به دست آوردن تحلیل کرد و افزود: فرد باید با فهمیدن اقدامات و خدمات اولیه بهداشتی که به آن نیاز دارد بتواند در مورد مسائل مربوط به سلامتی خود مشارکت داشته و تصمیم‌های درستی را اتخاذ کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری و مساعدت همه سیاستگزاران و دست اندرکاران روز به روز شاهد اعتلای بیش از پیش سطح سواد سلامت زنان و جامعه باشیم، چرا که توجه ویژه به سلامت زنان و نقش آنان در خانواده به نوعی تضمین کننده خانواده‌ای سالم نیز است و فقط زنان سالم و بانشاط می توانند همسر و مادرانی سالم با روحیه ای شاداب و انگیزه‌ای بالا در پرورش جسم و روح فرزندانشان باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار