کمیته پدافند غیرعامل در نیشابور برگزار شد

نیشابور(پانا) - جلسه کمیته پدافند غیرعامل در اتاق جلسات آموزش و پرورش نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
کمیته پدافند غیرعامل در نیشابور برگزار شد

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این جلسه، توجه به پدافند غیرعامل در جهات مختلف را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: پدافند غیرعامل در واقع مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی در حوزه‌های مختلف، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران می‌شود.

علیرضا کلیدری افزود: در حوزه آموزش و پرورش در پدافند غیرعامل باید به ایمن سازی زیرساخت‌های حساس پرداخته و آموزش پدافند غیرعامل نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل مردم محور، سایبری، زیستی، کالبدی، شیمیایی، فرهنگی و جنگ نرم به عنوان انواع پدافند غیرعامل شناخته می شود. پدافند غیر عامل، ایران پایدار به عنوان شعار پدافند غیرعامل در سال جاری عنوان شده است که از هشتم آبان تا 14 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامیده می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ارسال بخشنامه و تشکیل کمیته پدافندغیرعامل در مدارس، نواختن زنگ پدافند غیرعامل در یکی از مدارس سطح شهرستان، تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی، صدور ابلاغ برای اعضاء، استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری با موضوعات پدافند غیرعامل در سربرگ نامه ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در مدارس با این موضوع، جلسات آموزشی ویژه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء، استفاده از تجربیات مدرسین و اساتید این حوزه، برپایی رزمایش پدافند زیستی و پدافند سایبری از جمله فعالیت هایی است که در هفته پدافند غیرعامل اجرایی خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور اظهار کرد: واژه پدافند غیرعامل برای عامه مردم نامفهوم است و باید مرتب و دائمی به آن پرداخته شود. در موضوع پدافند غیر عامل یعنی همه آدم ها در همه زمان ها لازم التوجه اند.

آسیب‌ها در مرحله اول انفرادی است و پس از آن به آسیب های گروهی تبدیل می شود. موضوع نارضایتی اجتماعی، ناآگاهی، ابهام، مقایسات انجام شده در فضای مجازی، کمبود نیروی انسانی و فضاهای آموزشی از موضوعاتی است که امروزه به عنوان پدافند غیرعامل شناخته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار