انجام مصاحبه با برگزیدگان مرحله داوری اولیه بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی

تهران (پانا) - معاون دانش‌پژوهان جوان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از انجام مصاحبه با برگزیدگان مرحله داوری اولیه بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی (بخش دانش‌آموزی) خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
انجام مصاحبه با برگزیدگان مرحله داوری اولیه بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، فرآیند مصاحبه با برگزیدگان داوری اولیه بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی بخش دانش‌آموزی در بازه زمانی یک‌شنبه مورخ ۲۵ مهرماه تا سه‌شنبه ۲۷ مهرماه 1400 برگزار شد.

نقشینه ارجمند، معاون دانش‌پژوهان جوان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، ضمن بیان این مطلب که هدف این جشنواره شناسایی استعدادهای برتر، آشنایی بیش‌تر دانش‌آموزان با مقوله پژوهش، ترویج فرهنگ نوآوری و کاربردی نمودن آن است، افزود: با توجه به شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، دانش‌آموزان ارائه‌کننده طرح با حضور در مرکز استان به دفاع از طرح خود پرداختند و هم‌چنین در جلسه مصاحبه، رئیس یا نماینده بنیاد نخبگان استان، رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان و یک نفر داور تخصصی حضور دارند و سرداوران، داوران، ناظران و اعضای دبیرخانه نیز به‌صورت مجازی در این جلسه حاضر شدند وبه‌طور فعالانه با دانش‌آموز مصاحبه کردند تا ارزیابی دقیقی از عمل‌کرد او به دست آورند.

نقشینه گفت: در این مرحله ۲۲۶ طرح از استان‌های مختلف کشور و در گروه‌های علمی هفده گانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از آن طرح‌های منتخب برای داوری نهایی به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال خواهد شد تا در فرآیند داوری آن سازمان نیز مورد بررسی قرار گیرند.

معاون دانش‌پژوهان جوان افزود: در فاصله زمانی سه ماهه برای ثبت‌نام در بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی (بخش دانش‌آموزی)، تعداد ۲۳۶۳ طرح (در ۱۷ گروه علمی) در سامانه reg.sampad.gov.ir ثبت گردید که داوران و سرگروه‌های علمی پس از پالایش اولیه حدود ۲۲۶ طرح را بر اساس ملاک‌های جشنواره از قبیل خلاقیت و نوآوری و... حایز شرایط مطلوب برای مصاحبه دانسته و از طراحان آن‌ها برای ارائه حضوری دعوت به عمل آوردند.

قابل ذکر است مراسم پایانی و تقدیر از برگزیدگان، با هم‌کاری بنیاد ملی نخبگان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی با حضور مسئولان کشوری در آذرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار