یک پیشکسوت مسابقات فرهنگی و هنری کاشمر:

دانش‌آموزان هنر را حتما باید همراه علم آن بیاموزند

مسابقات فرهنگی وهنری، محلی برای کشف و رشد استعدادهای هنری دانش‌آموزان است

کاشمر(پانا) - یک پیشکسوت سرود و موسیقی کاشمر تاکید کرد علاقمندان برای یاد گرفتن هنر حتما باید آن را با علم یاد بگیرند و به تقلید اکتفا نکنند که هنر با کمک علم روز زیباتر است.

کد مطلب: ۱۲۲۴۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان هنر را حتما باید همراه علم آن بیاموزند

علیرضا خنده رو، استاد سرود و موسیقی و مسئول خانه موسیقی و از مربیان و پیشکسوتان مسابقات فرهنگی و هنری کاشمر در گفت وگو با پانا گفت: «مشارکت و فعالیت در مسابقات فرهنگی و هنری برای دانش آموزان بسیار مفید است و بهترین بهره برای دانش آموزان شرکت در کارهای گروهی و پیدا کردن دوستان جدید و تجربه برای زندگی بهتر در آینده است و باعث می‌شود که دانش آموزان اینجا وارد مسابقات سالم و ارائه استعدادهای نهفته خود شوند. البته داشتن مربی آگاه باعث پیدا کردن استعداد و شکوفایی آنها می‌شود.»
وی افزود: «یکی از مشکلات مسابقات، تکراری و خسته کننده بودن آن است که قطعا باید این روند تغییر کند. مثلا در مسابقات سرود دیگر نیاز نیست یک گروه ۲۰ نفره به اجرای سرودهایی با ملودی های دراماتیک بپردازند. ملودی ها باید شاد و امیدوارانه تر باشند. در تئاتر نیز باید متون امیدبخش و با نگاه زیبا به زندگی باشد.»
خنده رو ادامه داد: «من همراه دانش آموزانم در ۳۰سال خدمتم هر سال در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کرده ام و تقریبا هر سال در شهرستان و استان صاحب عناوین اول تا سوم شده ام و در سال ۷۳ توفیق شرکت در مسابقات کشوری و دریافت عنوان اول را همراه گروه استان خراسان رضوی داشتم.»
وی افزود: «من سالها موسیقی را تنها براساس تقلید و نگاه به دست اساتید کار کردم، ولی وقتی از نزدیک در کلاس استاد نشستم فهمیدم که اگر علم موسیقی را به صورت تخصصی و حرفه ای زودتر یاد می گرفتم، چقدر می توانستم کارها را راحت تر و زیباتر انجام دهم و از همین جا به دانش آموزان علاقمند توصیه می کنم که حتما باید در مراکز تخصصی آموزش ببینندتا استعدادها و توانایی های آنان با علم روز دنیا رشد پیدا کند و بتوانند برای فردای جامعه خود مفید باشند.»
این پیشکسوت هنری تاکید کرد: «نهادهایی از جمله ارشاد اسلامی، بسیج دانش آموزی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می توانند کمک کار آموزش و پرورش باشند.»

خبرنگار: فرزاد آسوده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار