گرامیداشت هفته نشاط و سلامتی در جواد آباد

جوادآباد(پانا) - نشست تخصصی مدیر اداره آموزش و پرورش جوادآباد با معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه و جمعی از دبیران ورزش مدارس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت هفته نشاط و سلامتی در جواد آباد

عباس کیوانلو، مدیر اداره آموزش و پرورش جوادآباد در نشست تخصصی هفته تربیت‌بدنی در جمع تعدادی از دبیران فعال ورزش مدارس گفت: تربیت‌بدنی آشنایی جامعه با اهمیت ورزش در زندگی فردی و اجتماعی و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت جامعه به ورزش‌های همگانی است.

وی افزود: در یکی از کتاب‌های باستانی آمده است، ورزش در ایران باستان، با هدف سلامت، شادابی و آماده بودن برای دفاع از وطن پا گرفت و هدف اصلی آن، تربیت جوانان بود. تیراندازی، کوه‌نوردی، شمشیرزنی، دو، اسب دوانی، شترسواری، ارابه رانی، مشت زنی، شنا و کشتی، در این مرز و بوم رواج داشت.

کیوانلو بیان کرد: توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می‌آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی‌های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.

وی ادامه داد: ورزش نعمتی است که به تعبیر امام علی(ع) از زیادی مال بهتر است. ورزش همچنین به تعادل جسم و جان آدمی می‌‌انجامد. با ورزش، انسان از روحی با نشاط برخوردار می‌شود و روح با نشاط، بدن را سرشار از طراوت و شادابی می‌سازد و البته بدن سالم هم، روح و جان را در دست یابی به مدارج کمال یاری می‌رساند.

مدیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ورزش، برای کودکان ضروری و لازم است. کودکان به طور طبیعی و فطری به ورزش، بازی و تحرّک علاقه نشان می‌دهند و این بازی و تحرّک، برای رشد آن ها لازم به نظر می‌رسد. البته که کرونا چند سالی است کودکان و دانش‌‌آموزان را از ورزش دور کرده است. امیدوارم با بازگشایی مدارس دوباره جنب و جوش بچه ها را در حیاط مدرسه و خصوصا زنگ ورزش شاهد خواهیم بود.

خبرنگار: ملیحه خواری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار