درخشش تیم دبیران تربیت بدنی منطقه ۱۳ در جشنواره کشوری مهارت‌های حرفه‌ای معلمان تربیت بدنی

تهران(پانا)- محمود رفیعی؛ کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه ۱۳ ضمن اعلام نتایج جشنواره مهارت‌های دبیران تربیت بدنی که در سه مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار شد ازکسب مقام اول کشوری تیم منطقه ۱۳ خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
درخشش تیم دبیران تربیت بدنی منطقه ۱۳ در جشنواره کشوری مهارت‌های حرفه‌ای معلمان تربیت بدنی

تیم قدرتمند دبیران تربیت بدنی منطقه ۱۳ شهر تهران با حضور "سمانه شاهنوری با عنوان مجری طرح، رویا طائی و لیلا واحدی"در جشنواره کشوری مهارت های حرفه ای معلمان تربیت بدنی که به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار شد با کسب مقام اول کشوری افتخار آفریدند.

در این راستا پانا با سمانه شاهنوری یکی از دبیران موفق تربیت بدنی تیم منطقه ۱۳ که در این جشنواره کشوری موفق به کسب رتبه شده گفت و گویی کوتاه انجام داده است که در ادامه می خوانیم:

سمانه شاهنوری در گفت و گو با پانا گفت: با توجه به اینکه در برنامه درس تربیت بدنی، جهت گیری اساسی؛ یادگیری، یاددهی و حفظ سلامتی دانش آموزان است از این رو دبیران متخصص تربیت بدنی نیز در شبکه مجازی برای رسیدن به این اهداف توانستند با حمایت عاطفی دانش آموزان و ایجاد شرایط نشاط و شادابی در کلاس درس تربیت بدنی در طراحی آموزشی و ارائه بازخورد های سازنده نقش موثری ایفا کنند.

او بیان کرد: در جشنواره مهارت‌های حرفه‌ای دبیران تربیت بدنی، هدف؛ انتخابِ روش های تدریس فعال و انگیزاننده دبیران در شبکه مجازی بود که تیم ما توانست با مدیریت زمان و خلاقیت در طراحی طرح درس، ارتقای مهارت های فناورانه، ارزشیابی و بازخورد موثر در کلاس و ارتباط و تعامل موثر با اولیاء دانش‌آموزان به کسب مقام برتر نائل شود.

سمانه شاهنوری دبیر تربیت بدنی و مجری این طرح در این خصوص افزود: در آموزش مجازی درس تربیت بدنی مولفه های زیادی نقش موثر دارند که شامل بسته‌های آموزشی، محیط یادگیری، مواد آموزشی و نقش خانواده برای اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی است.

وی گفت: معلم تربیت بدنی می‌تواند با طراحی یک طرح درس مدون و خلاقانه و ایجاد تولید محتوا با مدیریت زمان، آموزش مجازی را رهبری کند. تیم منطقه ۱۳ توانست با به کارگیری بسته آموزشی درس تربیت بدنی، ارسالی از اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در مقطع متوسطه دوم در شبکه آموزشی شاد یک جلسه کلاس تربیت بدنی را به مدت ۳۵ دقیقه با مدیریت زمان و لایو زنده به اجرا درآورد.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه تربیت بدنی، ضامن سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان است حضور فعال اولیا و دانش آموزان در کلاس درس مجازی ما در زمینه تربیتی با حمایت و پشتیبانی خانواده ها در ایجاد سبک زندگی فعال توانست شرایط نشاط و شادابی را برای دانش آموزان فراهم کند.

شاهنوری در پایان گفت: مراحل تدریس درس تربیت بدنی شامل ۱. مرحله آمادگی سازمانی ۲. مرحله دانشی ۳. مرحله مهارتی ۴. مرحله جمع بندی کلاس است که با همکاری تیم قدرتمند و متخصص تربیت بدنی منطقه ۱۳ توانستیم این مراحل را با مدیریت زمان، خلاقیت در بکارگیری وسایل و ابزارهای آموزشی به صورت دست‌سازه، توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان، تعیین بازی های حرکتی از جنس چالش که نیاز به قدرت ذهنی دارد و مشارکت فعال دانش آموزان در آموزش با تعیین نماینده کلاس و همیار معلم و گروه بندی دانش آموزان و انجام تمریناتی که جنس رقابتی دارند با بازخورد مثبت دبیر و در نهایت فراهم سازی یک محیط شاد در شبکه مجازی با تشویق و ترغیب، توجه به تفاوت های فردی و تعامل با دانش آموزان با ایجاد انگیزه که فاکتور اساسی کلاس مجازی می باشد اجرا نماییم و به امید روزی که همه دبیران این سرزمین بتوانند در مدارس با حضور فعال دانش آموزان به امر آموزش بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار