واکنش ایران به ناآرامی‌های ببروت و تیراندازی به مردم

دولت و مقامات لبنان نسبت به شناسایی و دستگیری عوامل این جنایت‌ها و فتنه‌انگیزی میان مردم لبنان اقدام عاجل کنند

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به رویدادهای اخیر در لبنان تصریح کرد ایران بر این باور است که مردم، دولت و ارتش در کنار مقاومت لبنان با انسجام و وحدت خود، مانند همیشه از فتنه‌ها که ریشه در رژیم صهیونیستی دارد با موفقیت و سربلندی عبور خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
واکنش ایران به ناآرامی‌های ببروت و تیراندازی به مردم

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده با محکوم کردن و ابراز تاسف عمیق از آتش گشودن و تیراندازی به مردم بی گناه لبنان که در حال تظاهرات مسالمت آمیز بوده اند، تاکید کرد: ضروری است دولت و مقامات لبنان نسبت به شناسایی و دستگیری عوامل این جنایت‌ها و فتنه‌انگیزی میان مردم لبنان اقدام عاجل کنند.

وی درباره وقایع تلخ لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اهمیت حفظ ثبات و آرامش لبنان، با دقت و از نزدیک تحولات لبنان را زیر نظر دارد و بر این باور است که مردم، دولت و ارتش در کنار مقاومت لبنان با انسجام و وحدت خود، مانند همیشه از فتنه‌ها و دسیسه‌هایی که ریشه در رژیم صهیونیستی دارد و توسط اربابان و عوامل این رژیم طراحی و اجرا می‌شود، با موفقیت و سربلندی عبور خواهند کرد.

خطیب زاده با تسلیت به دولت و مردم لبنان، به ویژه خانواده‌های داغدار، برای جراحت دیدگان سلامت و شفای عاجل مسالت کرد.

تجمع روز گذشته (پنجشنبه) مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار تابستان ۱۳۹۹ بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزیران و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد و بنا به اعلام رسانه ها این خشونت هفت کشته و ۶۰ زخمی به جا گذاشت.

نیروهای ارتش لبنان به مردم که برای تجمع مقابل کاخ دادگستری در حرکت بودند در منطقه الطیونة در بیروت حمله کردند که شماری از معترضان کشته و زخمی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار