افزایش250 درصدی کشت چغندر قند پاییزه در کازرون

کازرون (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز کشت چغندرقند پاییزه در این شهرستان خبر داد و گفت: بهترین زمان کاشت این محصول از نیمه مهر ماه تا اواسط آبان ماه است، کشت این محصول استراتژیک تحولی نو در کشاورزی این شهرستان ایجاد کرده است و پیش بینی می شود در سال جاری 600 هکتار از مزارع کشاورزی کازرون به کشت این محصول اختصاص می یابد.‏

کد مطلب: ۱۲۲۲۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش250 درصدی کشت چغندر قند پاییزه در کازرون

حمید رشیدی ادامه داد: کشت چغندر قند پاییزه به صورت قراردادی و تضمینی است و میزان قرارداد کشت این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل 250 درصد افزایش داشته است.
او اضافه کرد: افزایش قیمت خرید، تشکیل جلسات و کلاس‌های آموزشی و ترویجی، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی، استفاده از آبیاری تحت فشار و تعهد کارخانه‌های قند به پرداخت به موقع مطالبات و منظور کردن مساعده برای عملیات داشت از دلایل افزایش سطح زیرکشت چغندرقند پاییزه در سال‌جاری است.
رشیدی تصریح کرد: این محصول بر مبنای درصد عیار قند 15 و با احتساب کرایه حمل به قیمت 15 هزار و 220 ریال از چغندرکاران خریداری می‌شود، که با احتساب جوایز تولید مبنی بر 20 کیلوگرم تفاله خشک و 2 کیلوگرم شکر به ازای هر تن تحویل چغندرقند، درآمد ناخالص نسبتا مطلوبی برای کشاورزان ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به استفاده از بذر رقم آنتک برای کشت در شهرستان کازرون خاطرنشان کرد: پتانسیل عملکرد چغندرقند پاییزه با توجه به رعایت اصول بهزراعی در بعضی مزارع این شهرستان در سنوات قبل تا 105 تن در هکتار بوده است که در مقایسه با بسیاری از محصولات درآمدزایی بیشتری برای کشاورزان در پی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: مصرف آب کمتر در مزارع، بالاتر بودن میانگین عملکرد، تحمل به شوری و اصلاح خاک از مزایای کشت پاییزه چغندر قند در مناطق جنوبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار