ماموریت ویژه ایرانی‌ها برای دراگان و یوزها؛ به ببرها رحم نکن

ورزشگاه آزادی سرزمین فتح نشدنی برای کره جنوبی

تهران (پانا) - تیم ملی فوتبال ایران در حالی امروز باید از کره جنوبی میزبانی کند که بیش از یک دهه است به این تیم نباخته است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت ویژه ایرانی‌ها برای دراگان و یوزها؛ به ببرها رحم نکن

چهارمین هفته از مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا امروز در حالی با برگزاری 6 بازی در شهرهای مختلف پیگیری خواهد شد که بدون شک مهم‌ترین بازی امروز برای مردم ایران، تقابل سنتی تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی تهران است. دیداری که علاوه بر حساسیت‌های جدولی و اینکه می‌تواند راه ایران را برای رسیدن زودهنگام به جام جهانی 2022 به شدت هموار کند، نبردی است که کره‌ای‌ها با ترس زیاد و امید به طلسم‌شکنی پا به آن خواهند گذاشت.

طلسم می‌شکند

در بین تاریخ گسترده دیدارهای دو تیم و از 53 سالی که تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی روبروی هم قرار گرفته‌اند، بدون شک مهم‌ترین نکته‌ای که درباره بازی امروز می‌توان به آن اشاره کرد این است که تیم ملی فوتبال کره جنوبی بیش از 10 سال و 9 ماه است نتوانسته تیم ملی فوتبال ایران را شکست دهد و یوزهای ایرانی کابوس آنها طی یک دهه اخیر هستند.

البته در کنار ده سال بدون باخت بودن تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی، باید به این نکته هم اشاره کرد که تیم ملی ایران تاکنون در ورزشگاه آزادی به کره جنوبی نباخته و این ورزشگاه برای کره‌ای‌ها ورزشگاه شیرینی نبوده است.

دراگان در مسیر جاودانگی

تیم بیست و دوم رنکنیگ فیفا که یکبار دیگر توانسته است صدرنشینی آسیا را پس بگیرد، در شرایطی پا به زمین خواهد گذاشت که به رکورد جاودانه 10 برد متوالی رسیده و امروز بدنبال برد یازدهم متوالی است. دراگان اسکووچیچ تنها مربی تاریخ فوتبال ایران که چنین رکوردی را در تیم ملی ایران به خود اختصاص داده است و با اینکه برخی از دوست‌داران سرمربی اسبق تیم ملی ایران بدون دلیل به او حمله می‌کنند، دراگان بدنبال ادامه روند تاریخ‌سازی و صد در صد برد در بازی‌های ملی است.

در کنار این موضوع باید اشاره کرد که تیم ملی ایران وضعیت دفاعی خوبی هم پیدا کرده و از آخرین بازی که دروازه ایران باز شده 545 دقیقه می‌گذرد. به عبارت دیگر ایران تنها تیم قاره آسیاست که در دیدارهای مرحله نهایی انتخابی جام جهانی گل نخورده است، در کنار این موضوع باید گفت ایران با 5 گل زده بهترین خط حمله گروه یک رقابت‌ها را دارد.

اما اگر درباره وضعیت کره جنوبی یا همان ببرهای فوتبال آسیا هم باید گفت که آنها هم آمادگی خوبی دارند اما به اندازه تیم ملی ایران مطمئن عمل نکرده‌ان. شاگردان پائولو بنتو در حالی به تهران آمده‌اند که در آخرین بازی خود به سختی و در آخرین دقایق توانستند تیم ملی سوریه را شکست دهند تا به دومین برد متوالی خود رسیده و 7 امتیازی شوند. نکته مهم دیگر درباره کره جنوبی این است که آنها بیش از 2 سال و 9 ماه است در دیداری رسمی شکست نخورده‌اند. آخرین باخت آنها در یک بازی رسمی به جام ملت‌های 2019 برمی‌گردد که مقابل قطر شکست خوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار