علیرضا کاظمی:

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده از بالاترین وظایف آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در «ششمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت»، گفت انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت به نسل‌های آینده یکی از بالاترین وظایف و ماموریت‌های ما در آموزش و پرورش است و احساس می‌کنیم باید با تمام تلاش این وظیفه را به انجام برسانیم.

کد مطلب: ۱۲۲۰۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده از بالاترین وظایف آموزش و پرورش است

علیرضا کاظمی در ششمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت، که به منظور تجلیل از حماسه آفرینان و مجاهدان در غربت و بزرگداشت سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقامات لشکری و کشوری، در مجموعه فرهنگی تلاش تهران برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام، صلی الله علیه و آله، شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت حضرت امام رضا علیه السلام، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا، مجاهدان و حماسه آفرینان در غربت را گرامی می داریم و درود می فرستیم بر روح شهید علی لندی که یاد و خاطر همه شهدای نوجوان از جمله شهید حسین فهمیده و شهید بهنام محمدی را برای ما زنده کرد.

وی افزود: برگزاری این اجلاس، قطعاً نقش مهمی در توسعه و انسجام بین جبهه مقاومت دارد بنابراین از همه دست اندرکاران اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت، تقدیر و تشکر می کنم.

کاظمی تصریح کرد: فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت همزاد طلوع اسلام بوده و همواره جبهه مقاومت در مقابل کفر و طاغوت شکل گرفته است و آن چه باعث شکل گیری تمدن اسلامی شده است، همین مؤلفه های شهادت، ایثار و مقاومت، است

وی ادامه داد: امروزه نیز آنچه در جنگ با استکبار و در برابرقدرت نرم بیگانگان قرار گرفته است همین مؤلفه ایثار و شهادت، است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت به نسل های آینده یکی از بالاترین وظایف و مأموریت های ما در آموزش و پرورش است و احساس می کنیم باید با تمام تلاش این وظیفه را به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: موضوع جهاد و مقاومت، موضوعی فرا جغرافیای است و مبارزه با ظلم و ستم و استکبار ستیزی از مسیر مقاومت می گذرد.
کاظمی فلسفه بعثت انبیا را اقامه قسط عدل برشمرد و اظهار کرد: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، وظیفه همه مسلمین است و ارائه و معرفی الگوهای جبهه مقاومت از وظایف ماست.

وی افزود: در آموزش و پرورش از تمام ظرفیت های موجود و تشکل های دانش آموزی در راستای اشاعه و انتقال فرهنگ مقاومت استفاده خواهیم کرد و از آرمان های اسلام در سراسر جهان دفاع می کنیم.
شایان ذکر است؛ در پایان این اجلاسیه از خانواده شهید علی لندی، تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار