مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ری:

نماز ستون دین است و هر برکتی در زندگی انسانهای مومن هست از اقامه نماز است

شهرری (پانا) - زنگ نماز در دبیرستان شاهد آیت‌الله خامنه‌ای آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری با حضور مدیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان شهرری به صدا در آمد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
نماز ستون دین است و هر برکتی در زندگی انسانهای مومن هست از اقامه نماز است

در این برنامه یعقوب ایمانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری بیان کرد: نماز ستون دین است و هر برکتی در زندگی انسان‌ها هست از اقامه نماز است.

او در ادامه با بیان این که شیوه‌های دعوت به نماز شامل چهار دوره رفتارسازی، عادت سازی، تثبیت و تعمیق است، افزود: در برخی خانواده‌های مذهبی کودکان از همان ابتدا و به تقلید پدر ومادر نماز خوان هستند ولی متأسفانه عده‌ای در دوره نوجوانی و جوانی چون جواب منطقی و قانع کننده‌ای برای نماز خواندن نمی‌گیرند کم کم از نماز فاصله می‌گیرند. مدرسه و خانواده اگر جواب قانع کننده‌ای برای فلسفه نماز بیان نکنند در ذهنیت دانش‌آموز تضاد ایجاد می‌شود و بنابراین مدرسه و خانواده نقش مهمی در این راستا برعهده دارند.

ایمانی در خصوص اهمیت نماز گفت: نماز چهره دین است و گفت و گو بنده با خدا و تأکید دین در این است که نماز خواندن توام با آگاهی باشد و خیلی مهم است که تمامی معلمان در کلاس درس مدتی کوتاه برای دانش‌آموزان در خصوص فلسفه نماز و اهمیت آن صحبت کنند و به سوالات دانش‌آموزان جواب دهند.

او تصریح کرد: تمامی مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری نمازخانه دارند و امروز در همه مدارس زنگ نماز نواخته شد و انتظار داریم همه معلمان برای تربیت اسلامی دانش‌آموزان بکوشند چرا که این کار مهم فقط و به تنهایی از عهده مربی پرورشی برنمی‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار