افزایش آمار مراجعه افراد دارای علایم کرونا به مراکز ۱۶ ساعته در فارس

شیراز(پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا خبر داد هرچه مراجعات بیماران مشکوک به کرونا بیشتر باشد نشان‌دهنده این است که حساسیت و توجه به رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی کم شده است و می‌تواند سبب اوج گیری مجدد کرونا باشد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش آمار مراجعه افراد دارای علایم کرونا به مراکز ۱۶ ساعته در فارس

مهرزاد لطفی با بررسی روند ارائه خدمات در مراکز ١۶ ساعته استان، خدمت رسانی به مراجعان و بیماران در این مراکز را برای کاهش ارجاع بیماران به بیمارستان ها، مهم برشمرد.

او با اشاره به این موضوع که درصد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در افراد زیر ۵۰ سال قابل توجه است، از مردم استان به ویژه جوانان خواست بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی های دوستانه و خانوادگی، توجه ویژه ای داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تعداد ورودی بیمارستان ها نیز همچنان بالاست، از آمار حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ بستری روزانه در بیمارستان های فارس طی یک هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: مجموعه سلامت استان با تمام توان برای مقابله با بیماری کووید۱۹ و ارائه خدمات درمانی لازم به بیماران در تلاش است.

وی با اشاره به اینکه در راستای رفاه و تسهیل دسترسی مردم به مراکز واکسیناسیون، هم اکنون ۵۰ پایگاه تجمیعی، ۹۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی، ۱۵۳ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۸۸۹ خانه بهداشت و ۲۴۳ ایستگاه سیار در زمینه واکسیناسیون علیه کروناویروس در فارس فعال هستند و به افراد بالای ۱۲ سال در استان در بخش های مختلف شهری، روستایی و عشایری خدمت رسانی می کنند، از مردم خواست در راستای اهمیت ارتقای سلامت جامعه، با مسوولیت پذیری اجتماعی، برای دریافت واکسن کرونا تعلل نکنند و هرچه سریعتر برای انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس، به مراکز تعیین شده در سطح استان مراجعه کنند.

لطفی تاکید کرد: هرگونه سهل انگاری در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی، چرخش و شیوع بیشتر بیماری کووید۱۹ در استان و کشور را به دنبال دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار