تجلیل دانش‌آموزان قم از ایثارگری های کارکنان آتش‌نشانی

قم(پانا)- جمعی از دانش‌آموزان مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش قم همزمان با روز آتش‌نشانی و ایمنی، با حضور در ایستگاه شماره 9 آتش‌نشانی قم، این روز را گرامی داشتند.

کد مطلب: ۱۲۱۹۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل دانش‌آموزان قم از ایثارگری های کارکنان آتش‌نشانی

جمعی از دانش آموزان ناحیه یک آموزش و پرورش قم در آیینی با همکاری پایگاه مقاومت بسیج و ستاد یادواره شهدای منطقه دروازه ری، به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی، در محل ایستگاه شماره 9 واقع در بلوار 15 خرداد قم حضور یافتند و با اهداء هدایا و شاخه های گل، از عوامل جان بر کف آتش نشانی تجلیل کردند.

این گروه همچنین به نمایندگی از دانش آموزان استان قم، یاد و خاطره نوجوان شهید دانش آموز «علی لندی» را که با ایثار جان خود، به دو گرفتار در آتش، حیاتی دوباره بخشید، گرامی داشتند.

در این آیین، فرمانده شیفت ایستگاه با تشکر از اقدام دانش آموزان و پایگاه بسیج، نکات آموزشی را در مورد تجهیزات و خدمات آتش نشانی و نکات ایمنی، بازگو کرد.

روز هفتم مهرماه سال 1359 هنگامی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر‌های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، با بمباران مجدد پالایشگاه تعداد زیادی از آتش نشانان به شهادت رسیدند.

به مناسبت پاسداشت یاد و خاطره آتش نشانان شهید، این روز با عنوان آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

خبرنگار: مسلم ریحانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار