وضع کرونا مشخص می‌کند تا چه زمانی آموزش مجازی ادامه‌دار باشد

دماوند(پانا)- یک دبیر مدرسه تلویزیونی ایران معتقد است بعد از کرونا هم آموزش مجازی ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۱۸۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
وضع کرونا مشخص می‌کند تا چه زمانی آموزش مجازی ادامه‌دار باشد

احد محمدی متولد اول فروردین‌ماه سال ۱۳۶۵، در آذربایجان شرقی شهرستان میانه بدنیا آمد. او دوره تحصیلی خود را در تهران گذراند. رشته تحصیلی او در دبیرستان علوم تجربی بود و چون به این رشته علاقه‌ای نداشت تغییر رشته داد و در دانشگاه در رشته روانشناسی تحصیل کرد. پس از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی در سال ۱۳۹۳ به استخدام رسمی آموزش و پرورش درآمد و سپس در کنار شغل خود دانشنامه روانشناسی را دریافت کرد که اکنون در آموزش و پرورش به طور رسمی ۱۴ سال است مشغول به کار است.

از آنجایی که او احساس کرده بود توانایی تدریس زبان در مؤسسه‌ها را دارد وقتی در یکی از مؤسسات زبان انگلیسی به او پیشنهاد کار شد، پذیرفت و آنجا از او استقبال کردند؛ در سن 18 و 19 سالگی احساس کرد که توانایی خوب ارتباط برقرار کردن را دارد و می‌تواند توانایی‌های خود را به دیگران انتقال دهد.

این معلم، درباره تدریس به دانش آموزان عنوان کرد: از لحاظ قانونی می‌تواند شش پایه دوره ابتدایی را تدریس کند؛ اما پایه اول تا سوم را تدریس می‌کند و علاقه بسیاری به تدریس این گروه سنی دارد.

محمدی درباره به وجود آمدن مدرسه تلویزیونی ایران توضیح داد: از آنجایی که ویروس کرونا وارد کشور شده بود و خیلی از افراد به آموزش مجازی تجهیز نبودند، همچنین برخی از امکانات هم وجود نداشت و بسیاری از مناطق محروم و عشایر نیز ساده‌ترین ابزار‌ها را برای آموزش مجازی نداشتند، پس در دسترس‌ترین ابزار چیزی نبود جز تلویزیون و مدرسه تلویزیونی ایران و به این شکل شد که فعالیت خود را آغاز کرد.

این معلم پر‌تلاش از نحوه دعوت خود به مدرسه تلویزیونی ایران اظهار کرد: در زمان ورود ویروس کرونا به ایران، در اسفند‌ماه سال ۱۳۹۸ طی یک اطلاعیه دعوت به کار در مدرسه تلویزیونی ایران شد و اکنون دو سال است که سابقه کاری در مدرسه تلویزیونی ایران را دارد.

وی درباره مزایا و معایب مدرسه غیرحضوری بیان کرد: مدرسه غیرحضوری عیوب و فواید همزمانی داشت. برای مثال معلمان مجبور شدند به سمت تکنولوژی روی بیاورند و اینکه معلم‌ها توسط خانواده‌ها سنجیده شوند؛ موجب شد که معلم‌ها دقت کارشان را بالا ببرند و خانواده‌ها با روش‌های متفاوت آموزشی آشنا شوند؛ دانش‌آموزان با هر معلم در هر جای دنیا می‌توانستند در دسترس باشند. در کنار این فواید نقایصی هم بود. نبودن ارتباط با دانش‌آموزان باعث شد در بعضی از دروس آسیب زیادی ببینند، مثلا" رشته‌های فنی‌حرفه‌ای، رشته‌های آزمایشگاهی و تربیت بدنی که نیاز به حضور دانش‌آموزان بود و باعث شد دانش‌آموزان لطمه زیادی ببینند.

محمدی درباره ادامه‌دار بودن آموزش مجازی تصریح کرد: تا زمانی که ویروس کرونا باشد طبیعتا این نوع شیوه تدریس نیز وجود دارد یعنی ما تابع کرونا هستیم، ولی اگر کرونا نیز به پایان برسد این شیوه تدریس نیز باقی خواهد ماند و من جزو کسانی هستم که بعد از پایان کرونا این نوع شیوه تدریس را ادامه می‌دهم.

خبرنگار دانش‌آموز: مریم ملاکریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار